Lite ny design

Igår kväll när jag tröttnat på att försöka plugga så satt jag och pysslade lite med min blogg och fick till en lite roligare design. Får se hur länge jag har den innan jag tröttnar och hittar på nått annat. Riktigt skoj och sitta och pyssla med sånt men lite knepigt när man inte kan och får prova sig fram.

I övrigt hittade jag en nybörjarkurs i jakt som 'Spaniel i Norr' anordnar i maj som jag är sugen på att gå. Jag kan ju inget om hur man tränar Pollux för jakt så det vore nyttigt för oss båda tror jag. Får se om jag kan få det att gå ihop ekonomiskt så jag kan gå den.

Conny, min chef från CEFAB (företaget som säljer Marratech) ringde mig från Rom igår. Tydligen blir vi utkörda från kontoret nu när Google har köpt upp Marratech. Värdet av affären uppskattas av Dagens Industri till över 100 miljoner kronor och innebär att Google startar en forsknings- och utvecklingsenhet i Luleå. Bra för Lule! Google köper hela den del av verksamheten som rör forskning och utveckling av nya konferenssystem. De anställda följer med vid övertagandet som också innebär att företaget byter namn till Google. Eftersom Conny och lilla jag inte tillhör den delen av verksamheten utan är ett fristående företag som sysslar med försäljningen så vet jag faktiskt inte riktigt hur det kommer se ut i framtiden. Men det är spännande att universitetet ändå få ha ett sånt företag på plats i Luleå. Ska iaf dit idag och skicka lite grejer ner till Rom för efter idag får vi tydligen inte komma in på kontoret något mer :)

Nog om detta, det blir jobb i helgen på Teknikens Hus. Var ett tag sen nu känns det som. Ska dessutom på möte dit idag om sommaren. Får se vad de har att säga om schema och lön och sånt. Hoppas att jag får vecka 30 ledigt så jag och Jonas kan genomföra den där fjällvandringen i Sarek som vi är sugna på. Vad romantiskt: jag, Jonas och alla myggen på det stora fjället! Tyvärr får nog inte Pollux följa med även om han hålls kopplad. Förbjudet i naturreservaten under sommaren har jag förstått.

Oj vad jag har saker att berätta. Så bekvämt att föra dagbok på nätet :) Förutom att man inte kan skriva om alla hemliga saker som man inte vill att alla andra ska läsa då. Men allt vanligt blaj kommer ju på pränt. Kul!

Mamma är förresten sugen på att skaffa hund. Hon är lite inne på den här sötnosen! Skulle vara kul om Pollux fick en kompis hemma också. Hon är en 8 veckors valp som är en blandning av Tollare/Golden/Labrador. Får väl se om det blir en hundägare till i familjen inom en snar framtid!

image6

Nä nu är det dags att gå förbi jobbet och sedan plugga vidare. Ha en bra dag!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0