Livet är en berg- & dalbana

Vilken dag! Hade en hel del på min "to-do list" idag. Alla som känner mig vet att jag alltid har en rad sådana på gång. Tycker om att skriva dit saker jag redan gjort också som missats att skrivas upp på listan för att sedan kunna stryka dem ;) Ja, jag vet jag är lite knäpp.

Sa iaf upp min hemförsäkring och bokade besiktningstid till slutbesiktningen av lägenheten. Sen kom dagens stora mörka moln -släpdilemmat! Har ju som sagt tänkt köra ner mina prylar med ett envägssläp från en välkänd firma. Har för typ en månad sedan skrivit upp mig på kölista för et släp tills nu på lördag. FIrmans lite udda policy går ut på att man inte i förväg ska kunna få veta om man får ett släp eller i så fall vilken storlek man får. Detta tilltalar kanske främst personer som har för lite spänning i sitt liv - jag känner inte att jag är en av dem. Tanken är att man ska höra av sig när det är en vecka kvar så kanske eventuellt du kan få lite mer information. Så var inte fallet för mig. Inga frågetecken lösta och en arg och uppgiven Anna säger till bensinmacks snorungen i andra änden av tråden som inte har koll på något att det är lite jobbigt att stå här på lördag med packade lådor och inte veta om man får ett släp att flytta med. Han får då den briljanta idéen att han kanske ska ringa till firmans huvudkontor och höra med dem hur många släp som förväntas komma till Luleå under veckan. Smart grabben! Då kanske du kan höra av dig till mig efter det säger jag....en frågande tystnad uppstår. Tydligen ett okänt koncept för grabben!

Efter fler telefonsamtal med mamma, huvudkontoret och sedan slutligen förut nämnda bensinmack så har jag ett släp till lördag...fast föreståndaren lite syrligt menar att jag hoppar före i kön. Skiter väl jag i! Ert system funkar ju inte, verkar ju inte ha koll på vem som står i kö när och vem som ställde sig där först. Kontentan är den att jag inte under några som helst omständigheter kan rekommendera denna firman om man när man vill boka ett släp verkligen är i behov av ett sådant och förväntar sig att man ska kunna få hyra ett. Vet inte riktigt i vilka andra situationer man befinner sig för att affärsidén ska funka men jag återkommer om jag kommer på det. Nämner inte företaget vid namn även om jag tror att många kan gissa, vill ju försäkra mig om att jag verkligen får ett släp och det vet jag ju inte förrän på lördag.

Dagen fick iaf en trevligare twist när jag nu i eftermiddag fick gå på Sophias och Andreas vigsel i Domkyrkan här i Luleå. Mycket fint! Sophia var så vacker och Andreas så stilig sååå. Så blir man ju sådär lite extra kär och tänker lite extra på sin alldeles speciella pojke när man går på bröllop!

image189

De andra systrarna var väldigt glada och vackra i sina klänningar de också.

image190

Lillebror Mattias med gulliga flickvännen Josefin var så uppklädda och fina de med.

Ja det kommer säkert mer foton på Carins blogg för den som är intresserad. Jag var som sagt bara och "snyltade" på vigseln. Nu blir det till att byta om till vanliga kläder och packa en flyttlåda tror jag. Magnus kommer snart. Vi ska laga middag och se på film ikväll. Blir "Bourne Ultimatum" tror jag. Imorgon blir det möte på Teknikens för att utvärdera sommaren sen blir det grillkväll med sommarjobbarna om vädret tillåter.

Kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0