Mest jobb...

Inte så mycket skoj som händer. Det fortsätter regna typ varje dag fast idag var det bara halva dagen. På jobbet är det fullt ös. Fortfarande hyffsat många besökare pga vädret. Vi hade näst bästa dagen i tisdags tror jag med över 900 besökare. Idag hade vi "bara" knappt 600 :) Prognosen bjuder på bättre väder och så är det ju Lulekalaset så det borde bli lite färre besökare resten av veckan. 3 dagars jobb kvar innan jag blir lite ledig. Har haft ont i huvudet hela dagen så jag ska snart krypa till kojs. Var dessutom uppe tidigt idag, redan kl 7, för att hinna besikta bilen innan jobbet. Den gick igenom med glans utan anmärkning!

Mitt stora projekt nu är att försöka organisera upp den här flytten som ska ske den 18:e augusti. Väldigt snart för övrigt! Undersöker alla möjligheter jag kan för att kunna få skriva mina två omtentor på annan ort så jag slipper åka tillbaka upp till Luleå efter jag flyttat hela mitt flyttlass till Karlshamn. Vi får se hur det går. Min värld är kaotisk (så även min lägenhet) och fylld med flyttlådor och frågetecken om framtiden. Vissa kanske skulle tycka det var skoj och spännande...jag är inte en av dem. Jag ser fram emot en ordnad fast tillvaro och ett hem. När detta kommer ske är ju oklart men jag längtar...

Är i full färd med att försöka sälja en del av mina möbler och la in en annons på blocket i måndags. Sålde bäddsoffan min redan första dagen. Resten får vi se om jag blir av med. Pollux blev inte helt nöjd med att förlora sin sköna sovplats.


Har scrappat ett litet kort till lilla Theo också. Ska skicka min present imorgon tänkte jag. Tror inte Emme tittar i min blogg så jag chansar och publicerar ett kort på det redan nu. Men jag vågar inte tala om vad presenten är riktigt ännu om i fall att.. Blev inte helt nöjd med kortet men det får vara ändå. Kan inte sätta fingret på vad som saknas heller. Har iaf använt min Revolution och mitt nya alfabet och är väldigt nöjd med det. Börjar lära mig hur det fungerar nu. Bokstäverna i "Välkommen Theo" är i jättecool glittrig cardstock, vet inte om det syns. Effektfullt iaf.
Hade inget fotopappar hemma heller så kortet är utskrivet på vanligt papper vilket gjorde det lite matt. Men jag trixade och lekte lite i Photoshop med det innan jag skrev ut det så jag tycker det blev ganska ok. Söt är ju lillkillen iaf!

image141

Å så baksidan...
image142

Vet inte om texten syns riktigt men det är en dikt på den som lyder:

"Vi önskar dig inte guld, lilla Theo
ej heller pengar eller makt.
Vi önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det Du har sagt.
Vi önskar dig inte en stenfri väg
men kraften att vägen gå.
vi önskar dig kärlek i rikliga mått
och vänner att lita på."

Tyckte den var så söt. Hittade den på nätet men jag vet inte vem som har skrivit den. Ja, ja...ut och rasta Pollux (som för övrigt fäller hur mycket hår som helst så jag har stora svarta tussar på golvet typ 5 min efter jag dammsugit) och sedan blir det natten.

Kram kram


Tillägg kl 22.16
De som känner mig kan räkna ut att jag inte kan nöja mig med att vara halvnöjd. Gjorde ett försök att piffa till kortet lite och tycker faktiskt det blev snäppet bättre. Vad tycker du?

image143

image144

Kommentarer
Postat av: Anna o Xanté

mycket fint kort!! Är det magnolia alfabetet?! såå snyggt!!


Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0