12:e december

image521

Idag blir det två julsånger eftersom dagens inlägg om julseder också bjöd på men. Men musikkalendern måste ju få en egen! Såg att Tomtens dotter redan tagit med den här i sin. Men jag bara måste härmas och ha med den i min jag med. Den är så mysig. Sen tror jag inte att man kan låta bli att härmas lite när det gäller julsånger för det finns ju en del klassiska som bara måste vara med. Dagens låt blir därför Miseltoe and Wine som Cliff Richard spelade in 1988.

Julsången är skriven av Jeremy Paul, Leslie Stewart och Keith Strachan, och ursprungligen framförd av Twiggy 1986 i en TV-musikal om berättelsen "Flickan med svavelstickorna" av Hans Christian Andersen. Cliff Richard tyckte om melodin, men ville ändra texten något. Det tilläts och han spelade in den och fick en singeletta i Storbritannien i december 1988.


Kommentarer
Postat av: emma

Den är fin! :)

2007-12-13 @ 00:18:36
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0