2:a december

image521
I'm dreaming of a white Christmas med Bing Crosby, en klassiker som får bli dagens julsång. Låten skrevs av Irving Berlin 1942. Klippet kommer från filmen White Christmas från 1954 men den var ursprungligen med i filmen Holiday Inn från 1942 (båda med Bing Crosby i rollistan). Jag har faktiskt inte sett någon av filmerna men det borde man kanske ta och göra i år. Såg att jag missade White Christmas igår faktiskt...så typiskt!


Den svenska versionen av låten känner ni säkert också igen - Jag drömmer om en jul hemma.

Jag drömmer om en jul hemma,
där vintergatan slår sin bro
över tysta skogar och röda logar
i snön invid en frusen mo.

Jag drömmer om en jul hemma,
i alla fönster brinner ljus.
Fint och pyntat är varje hus.
Ja, jag längtar till en granskogs sus.

Kommentarer
Postat av: Ica (Tomtens Dotter)

Hej
Detta med musikkalender är en strålande idé- Jag har snott den... Lova att säga till om du misstycker!!!!

2007-12-02 @ 22:42:09
URL: http://tomtensdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0