Jag leker Dr. Phil

Lunka på, det är precis vad livet tycks göra fast det inte är så skoj just nu. X-jobbet flyter på men jag får fortfarande inte kontakt med min handledare trots att jag terrar honom via mail och telefon. Inte för att jag vet vad han skulle kunna göra för mig just nu men det hade ju känts bra om han brytt sig. Men varför skulle han bry sig om lilla obetydliga mig?? :P

Var på mysig PARMIDDAG i fredags hos mina kompisar. Det var inte så att jag inte kan gå på sådana men det är lite extra roligt att kommentera att det var just parmiddag för en av mina kompisar som varit singel innan har vägrat gå på sådana när vi andra haft någon. Men jag hade ju en date i lilla Theo - en liten solstråle till bebis (tyvärr gick han och la sig kl 20.00 och sov resten av kvällen men vad gör man). Trevligt var det iaf, vi åt fondue och pratade en massa. Sedan var Magnus på besök från Luleå i helgen och det var ju mysigt. Inte på så bra humör dock tyvärr och det ber jag om ursäkt för, livet känns inte tipptopp och jag är en person som inte kan dölja sånt. I lördags efter jag hämtat honom på tåget i Alvesta for vi till Kosta Outlet för att gå på julmarknad.


Mysigt med massa tända ljus fast själva julmarknaden imponerade inte, bara några bodar som stod utanför affärerna. Synd att det ösregnade hela dagen också men man kan ju inte få allt. Finns ju så hemskt mycket fint när det gäller glas, skulle vilja köpa massor! Blev inga julklappar inköpta men väl fyra fina glaskulor att hänga i fönster/gran eller så, lite "ris" som jag ska ha min fina L.O.B vas som Magnus så snällt fraktade ner till mig och så två ljusstakar från Sea Glasbruk (mamma har dem och jag tycker de är så snygga så jag var tvungen att skaffa dem till mig med)

image556
Ljusstaken från Sea glasbruk


image561
Min Ballone vas i limegrönt. Den var ursnygg...å hel också denna gången!

Söndagen var en slappedag bjöd mest på promenad med hundar i geggiga skogen, glöggfika och Scrubs. Såg julkalendern på nätet också. Lyckas ju alltid missa den när den går på TV (fast i morse såg jag den minsann). Tycker den är ganska söt. Vad tycker ni?

Denna veckan är Annas sista vecka i Karlshamn. Vad tiden har rusat i väg. 6 veckor har gått såååå snabbt. Hon kom hit igår efter jobbet och berättade dagens stora nyhet. Hon har fått 4 st får (!) i tidig julklapp/födelsedagspresent. Hur konstigt det än låter så är det sant...jag kunde inte göra annat än skratta gumman, det lät så komiskt. Så långt från min verklighet också. Men har man gård och vallhund är det ju inte riktigt lika konstigt :P Jag kommer och kelar med lammen sen! Vill iaf tillägna den här bilden den nya fårägaren...eh eh eh ha den äran!

image557

Mormor är tyvärr inlagd på lasarettet igen, fick en hemsk infektion i knäet efter operationen så nu ligger hon på infektionskliniken i Karlskrona. Hon är piggare nu och de fullkomligen bombaderar henne med antibiotika så vi får hoppas att det blir bättre och att hon kan få komma hem till jul. Men som sagt, saker och ting går inte helt vägen just nu. Råkade titta på lite kort nu på datorn på J och mig och kände genast hur ledsen jag blev. Stängde genast mappen och försöker tänka på annat. Konstigt att han kan betyda så mycket för mig trots att han gjort som han gjort. Hjärnan säger en sak och hjärtat ett helt annat tyvärr. Jag hoppas hjärtat kan övertalas snart så de ligger på samma våglängd.


image560

Här kommer så det som rubriken på inlägget hintar....jag leker dr Phil - patient med problem: jag själv! Hittade en Heal my broken heart sida på nätet och på sidan finns ett helt 6 stegs program om vad man ska göra för att heala sitt brustna hjärta. Steg 1 är att räkna ut hur lång tid processen kommer ta med hjälp av "The heart -repair calculator" (haha) och enligt den kommer det ta 1,5 år att heala mitt brustna hjärta..usch å fy, hoppas det inte är sant. Steg 2 ger tips om artister och album som ger den största healande kraften...jag testar genast genom att ladda ner Busted stuff med Dave Matthews Band (återkommer med resultatet). Ja, steg 3 handlar om att man ska skriva och läsa en massa...väldigt terapeutiskt. Tror ni blogga räknas? Steg 4 att man ska åka hem till sin uppväxtort och helt enkelt besöka gamla platser från barndomen och minnas gamla tider....funkar dock inte när man som jag redan bor där så jag hoppar det steget. Steg 5 handlar om kampen mellan hjärta och hjärna en kamp som hjärtat oftast vinner. Men som lite extra ammunition för hjärnan så tas ett antal osanna myter upp. (En fri översättning kommer nedan.)

Myt 1: Det finns bara en enda själsfrände per person i hela världen.
Verkligheten: Det finns miljoner potentiella själsfränder för varje person här i världen.

Du tror att han/hon är den enda? Fel! Du kanske tror det nu men du kommer få se att det är annorlunda.


Myt 2: Ditt hjärta kommer aldrig att återhämta sig helt.
Verkligheten: Det kommer det!

Stegen på hemsidan kommer hjälpa dig och du kommer bli helt healad när du så småningom kommer bli förälskad igen i någon ny person.

Myt 3:
Du kan inte bli förälskad i någon ny person om du redan har ett bra förhållande.
Verkligheten: Jo, det kan du. Det är sant att du kan bara vara "vansinnigt" förälskad i en person åt gången men det är möjligt att vara förälskad i två personer samtidigt.

Människor som befinner sig i bra, glada, sunda relationer kan ändå bli förälskade i någon annan. Det är det som gör livet så komplicerat.

Summan av kardermumman. Det är viktigt att du tror att du verkligen kommer att komma över ditt brustna hjärta. Den känslomässiga delen av din hjärna har svårt för att tro att det är sant men den rationella delen måste vara stark och övertyga dig att du kommer klara det! '

Det är inte frågan om ditt hjärta kommer bli helt igen eller inte,
det är bara en fråga om hur lång tid det kommer ta!


Steg 6 är ett bonussteg och den handlar om att mans ka köpa en t-shirt (??). Tycker det var ett skumt steg och hoppar nog det :P

Nu har jag varit djup nog. Vill bara påminna er om att allt finns på nätet mina vänner....precis allt. Och finns det där så hittar jag det :P

Nu ska jag fortsätta x-jobba och lyssna på min nynerladdade healande musik. Måste ta en promenad med hundarna också, det räknas nog som terapeutiskt det med.

Kram

Kommentarer
Postat av: anna oXanté

Ja, skratta är väl allt man kan göra? eller?
Konstig värre är helt situationen

Postat av: Elin & Tipp

Sånt där med brustet hjärta är inte kul :( Hoppas det läker snabbt igen! Intressanta myter.. Det där med att man tror att det bara finns en själsfrände per person och att hjärtat aldrig kommer återhämta sig helt, det känner jag igen.. :S Men tids nog måste det läka! (mitt har inte gjort det helt än, men det är nog på god väg, hoppas jag! Och det är drygt 1 år sen vi gjorde slut..)
Och humöret, det kan inte alltid vara på topp! Det är inte mitt i alla fall. ;)
Och visst var det kul att Anna fick fåren!
Kram från oss här uppe i Norr!

2007-12-04 @ 20:54:42
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Syster Yster

Jag vill oxå ha Sea ljusstakar! De är ju skitfina! Fast å andra sidan kanske det inte är så skoj när alla andra i familjen har dem..? Såg att den fina vasen även fanns i svart. Me like! :)

Hihi. Förstår det där med fåren. Två av mina kompisar berättade i veckan att de hade haft en varsin minigris när de var små.. kunde inte heller låta bli att skratta lite. Är ju ingenting som tillhörde vår vardag när vi växte upp. :)

HAr inte sett så mycket av julkalendern, den går ju på lite dumma tider.. Men av det jag har sett så verkar den mysig. Julig å så, som det ska vara... :)

Med eller utan "Heal my broken heart", så tror jag allt kommer att ordna sig. Nej, förresten, jag tror inte. Jag VET! Kan inte säga när, men man kan ju inte veta allt heller...

Älskar dig Tok-Fia!

*kramar*

2007-12-04 @ 23:26:42
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0