Agility

I morse var jag och Anna ute på Brukshundsklubben ute i Måttsund och tränade agility med hundarna. Riktigt roligt tyckte både jag och Pollux. Både han och jag är ju väldiga nybörjare så det var bra att ha privatinstruktör med sig ;) Tack Anna! Han har provat på en del av hindren tidigare hemma på banan i Asarum men vi har inte tränat seriöst. Hans favorit är helt klart tunneln, han älskar den! Annars övade vi mest hopp över hinder och till slut gick det ganska bra. Kunde till och med köra en kombination av två hinder och tunneln. Provade även balansbommen för den har han blivit rädd för så jag vill träna bort rädslan och efter lite trugande, lockande och mycket korv gick det vägen!

Anna har ju tränat en hel del mer med Xanté och hon är väldigt duktig, även om inte Anna tycker det. Hon blir frustrerad över Xanté när hon gör fel :) Ganska dålig kondis märkte jag att jag hade iaf, är jobbig sport även för matte det där.

image65
Anna och Xanté vid slalomhindret (slalombacken i Måttsund i bakgrunden)


Inte så bra bild på Pollux (var nått kladd på linsen) men han har sån go stil när han dyker över hindren så jag var tvungen att lägga upp det iaf :)
(klicka på bilderna för att se dem i större format)

Nä nu fortsätter pluggandet och tvättandet!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0