Avfyrad & klar :)

Oj, vilken helg det har varit. Har sedan i onsdags haft besök från stora delar av familjen. Mamma, Bo, Emma och pappa kom i onsdags och Jonas i torsdags för att vara med på avslutningsfestligheterna för sistaårs studenterna - Av4ningen.

Anna, Karin & Carin kom ner med en avslutningspresent till mig på onsdagen. En jättefin röd väska som de tänkte jag skulle ha på festen. Ni är så söta tjejer! I torsdags lyckades vi tillbringa en hel dag på Teknikens Hus (trodde inte det var möjligt att jag skulle kunna göra det på mitt eget jobb utan att ha tråkigt). Var skogsfestival så det hände iofs lite extra, man fick prova på att skjuta pilbåge och luftgevär ute i parken. Kul hade vi iaf.

image38
Emma provar på att skjuta pilbåge.

image40
Klurigt!

Annars har helgen bestått av mycket sällskapsspelande och mys. Det finns många olika förslag på regler till Yatzy kan jag meddela, alla med sina egna små fördelar för ökad vinstchans! I fredags var det staden som lockade, fick ett par nya röda skor (som matchar väskan) av min kära pojkvän. Han är sååå snäll! Mamma, Emma och Bo köpte också skor. Luleå gjorde en bra affär på vår shoppingtripp :P

image37
Mina fina röda skor!

Sen i lördags var det dags. Kl 10.00 hade jag min ceremoni. Lite tal, lite sång och så fick alla studenter gå fram en och en och hämta diplom och LTU nål. Tog en timme ungefär.

image41
Jonas, jag, Emma och pappa vid ceremonin.


(klicka på bilderna för att se dem i större format)

Tyvärr lyckades jag få värsta skavsåren på mina hälar (började t om blöda på den ena) på promenaden ner till universitetet när vi skulle gå till ceremonin (dock inte av de nya röda skorna utan ett annat par). Så efter det hela var klart var det bara att åka till Apoteket för att inhandla Compeed för omplåstring inför kvällen. Sen var det lunch och lite vila innan kvällens fördrink som började redan kl 16.00. Fick avslutningspresenter från mamma, Bo och mormor: blommor plus en jättefin glasigur och av Emma ett scrapping kit. Vädret var pissdåligt, regn och blåst för hela slanten. Trist! Jonas skjutsade oss brudar ner till Centrumrestaurangen på skolan där fördrinken gick av stapeln. Sen åkte han hem och promenerade tillsammans med pappa och Bo ner i blåst och regn! Efter trevlig fördrink blev vi skjutsade med buss till Coop Arena där middagen skulle hållas. Trevlig trerätters middag med god mat avnjöts. Runt 700 gäster så det var full rulle. Kvällen avslutades med trötta fötter många timmar senare :) Anna var snäll och passade Pollux så han slapp vara ensam. Han sov t om över hos tjejen så han var väl säkert jättenöjd ;)

image42
Bo och mamma på fördrinken.

image43
Jag i feststass.

image44
Emma och mamma är så tjusiga sååå båda två!


(klicka på bilden för att se den i större format)

Men idag har jag skjutsat Jonas till flyget. Saknar honom redan! Resten åker söder ut imorgon så då är det bara jag och små djuren kvar. Blir säkert lite tomt!

Det var en kort rapport om helgens många aktiviteter. Har förresten en nyhet till. Mamma och Bo har bestämt sig för en vovve nu. Blev en annan blandras än den jag nämnt tidigare. Border collie, golden och vorsteh tror jag det var. Helgens uppdrag har även varit att hitta ett namn till lilla pojken som ska hämtas hem på tisdag. Pollux ska lära honom allt han kan när vi ska ner och hälsa på i början av juni :) Så låt mig stolt presentera - *trumvirvel* - KENZO!

image45
Lillvalpen (lite suddigt kort men söt är han ju)

Ha det bra i regnrusket!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0