Vilken Valborg!

Oj vilken härlig dag det var igår. Började dagen hurtigt med att hänga med Anna I på morgonpromenad en timme kl 7 på morgonen. Tur att någon drar ut en ibland! Var inte så farligt som jag trott att stiga upp. Det är ju ljust som om det vore mitt på dagen så dags numera. Och solen värmer till och med en del så det var bara trevligt. Fast det är ju en pärs att ha Pollux i koppel, fick jobba mig svettig ibland :)

När vi sedan kom hem åt vi frukost och jag fick lite vettigt gjort. Sedan kom Anna G och Xanté och knackade på och ville ha med oss ut på lite lydnadsträning på gården och det är ju alltid bra. Inte bara bli trött i benen utan huvudet också. Allltid bra med lite störningsmoment när man tränar. Försökte träna Pollux i att apportera dummies. Gick väl sådär, han brister i överlämnandet just nu så det får vi jobba med. Han håller inte kvar dummiesen utan släpper den direkt när han kommer tillbaka till mig. Jens och Storm kom också ut och vi snackade mycket hundsnack! Jens kom med förslaget att vi skulle gå ut i skogen och testa apportera ripor som han hade i frysen (!). Sagt och gjort vi beger oss alla tre ut med hundar i tallskogen här på vid Vänortsvägen där vi bor. Pollux fixar apporteringen med fåglar bättre och jag märker hur kul han tycker det är. Xanté får också prova men hon tittar förvånat på ripan när hon hittat den, tittar sedan på Anna med frågande min.....menar du att jag ska bära på DEN DÄR??!! Det blir iaf ingen apportering för hennes del. Hon får istället träna sök då Anna springer och gömmer sig. Vädret är superhärligt och det slutar med att vi sitter i tallskogen och pratar i typ 1,5h till medans hundarna får busa fritt...och det gör de! (deras energi tycks aldrig sina). Ytterligare en annan tjej med sin hund Kecke dyker upp och ansluter till vår lilla gemenskap. Det enda som fattades var fikat. Otroligt härligt att bara sitta och njuta utan att behöva stressa hem. Men när fikasuget tar överhand går vi hem och bakar lite scones och fikar hemma hos mig.

image9
Storm, Xanté och Pollux

Upptäcker att jag fått någon allergisk reaktion och har fått utslag på hela bröstkorgen, i ansiktet och på benen. Kanske pollen i luften eller var det något i skogen där vi satt. Tar genast en clarityn och idag är det nästan borta. Skumt! Något är jag nog allergisk mot, inte första gången det händer tyvärr....men jag vet inte mot vad.

Pratar med Jonas som är iväg och hoppar fallskärm hela långa helgen. Hade tydligen gått hyffsat fick 7 hopp i söndags och 4 igår. Så länge han kommer ner helskinnad är jag glad :) Kvällen bjuder sedan på lite grillning. Hänger med Anna I till några av hennes kompisar och grillar. Lax- och grönsaksspett med zucchini och svamp med hemmalagad potatissallad blir det. Smarrigt! När sedan sällskapet ska gå på STUK och se Melody Club går jag hem (har ingen biljett). Hämtar Xanté och softar med djuren framför TV:n resten av kvällen. Allt som allt en mycket trevlig Valborg trots att jag inte såg en enda majbrasa eller gick ut och festade!

Idag blir det plugg, deklaration (lite i sista minuten jag vet) och kanske lite scrappande. Vädret är ingen höjdare, grått och trist, så då blir det lättare att ha inneaktiviteter.

Kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0