Dagen efter...

Ja, nu kan jag avslöja mitt hemliga projekt för nu har mottagaren fått se det hela. Det jag har jobbat med ända sedan jag flyttade hem är att renovera en byrå som jag hade i min lägenhet i Luleå. Jag skulle slänga den när jag flyttade tänkte jag men Emma ville ha den. Hon gillade mitt mosaikmönster jag gjort på toppen av den. I övrigt var den inte så fin. Lådorna var trasiga och den behövde en upprustning. Emma visste inte att jag hade tagit mig an att rusta upp den och ge den till henne i födelsedagspresent. Eftersom den var lite svår att skicka så fick hon den igår, i försenad födelsedagspresent, när hon kom hem. Så här såg den ut från början...


klicka på bilderna för att se dem i större format

...och så här blev den färdig!


Jag har slipat, spacklat, slipat lite till, målat och hållt på. Har haft god hjälp av Bo och fått arbeta i hans garage. Har kompletterat byrån med lådor i bambu från IKEA. Jag tycker själv det blev riktigt snyggt och Emma gillade den också (vilken tur!). Eftersom jag inte kunde slå in denna gigantiska present så gjorde jag en liten skattjkakt med fotoledtrådar som hon fick följa för att nå målet. Sex stycken ledtrådar skulle leda henne till målet, men för varje ledtråd hade jag gjort en bonusledtråd som hon kunde köpa om det kändes för svårt. Fast hon hade inte fått ekonomiska resurser så att hon hade råd att köpa en extra ledtråd på fler än fyra av de sex ledtrådarna. Det var lite klurigt men hon klarade det galant. Den här hade hon stora problem med...jag tyckte det var självklart vad det föreställde :) Ser ni vad det är? Svaret hittar ni längst ner i inlägget. Tjuvkika inte!

image337

Den här däremot tyckte hon var superlätt

image338


Till hennes försvar kan jag ju meddela att bilderna inte riktigt var lika tydliga när jag hade skrivit ut dem på skrivaren. Inte riktigt lika lätt att se som när det är ett riktigt foto.

Här är skattkartan som hon fick inslagen i ett paket tillsammans med mynten.

image339

Ja, trots allt prat om Emmas present så var det ju faktiskt MIN födelsedag igår. En mycket väl godkänd sådan. Fick massa gratulationer via sms och Facebook, lite grattiskort och många kompisar som ringde. Jätteskoj, tack alla! Fick massa god choklad och 5:e säsongen av Scrubs på posten av min älskling :)

image342

Den här fina tavlan kom med posten från Anna, blev alldeles rörd. TACK!

Fick en del presenter också bland annat fick jag min kära röda ergorapido *tjoho*, min högt efterlängtade Craft Mates väska (redan fylld btw) -i svart men det var MER än ok :), en jättesöt träängel från Willow Tree. För er som inte visste det så älskar jag änglar, tyckte den här var hur fin som helst...å så bär hon ju på en liten vovve som liknar Pollux också ;)

image343

För att gå vidare i städtemat så fick jag även ett set med en jättepraktisk borste med gummiborst som kommer bli min allra bästa vän i jakten på hundhåren :p Mamma har en sedan tidigare och vi har sökt med ljus och lykta efter en sådan i flera år men inte hittat det någonstans. Nu hittade mamma och Bo den på Villamässan de var på i Växjö. Tydligen säljs de inte i butik. En jättebra present var det iaf som jag VARMT rekommenderar till alla djurägare!

image344
"V7 Universal borste" heter den och säljs av företaget Universalis International AB

Det var en liten sammanfattning av dagen det. Idag blir det bak och x-jobb. Ska ha tårtkalas på lördag för släkt och vänner. Kram på er och trevlig helg!

Just det, utlovade ju svar på ledtrådarna. Hade jag nästan glömt :P
Ledtråd 2: En flaskhals på en champagneflaska
Ledtråd 3: En dynamo på en cykel.

Tillägg kl 20:46:
Kände mig faktiskt lite duktig idag när jag hade hjälpt mamma genom att baka. Ville bara poängtera detta då jag fick tipset att jag skulle fokusera på saker som var bra varje dag, inte bara de som är tråkiga och jobbiga (som att jag hunnit x-jobba alldeles för lite idag t ex) men tillbaka till bakningen. Jag hann faktiskt med att baka både botten till smörgåstårta, banankaka, chocolate chip cookies, kladdkaka och vetebullar. Det tycker jag var lite flitigt...å allt detta innan mamma kom från jobbet kl 15.30...och när hon kom hem hade jag redan hunnit x-jobba ett bra tag också. Har även hunnit stilla mitt dåliga samvete att jag inte aktiverar min lilla hund tillräckligt genom att med Emmas hjälp gå till Hundungdom och träna både lite enkel lydnad och agility. Nu ska jag och Emma bara svänga ihop en cheesecake också innan vi ska se en film eller nått.

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Grattis i efterskott! Vilken härlig dag du verkade ha. :) Och kul med skattjakter. :) Både att ordna och få följa. Jag hade lite svårt med ledtrådarna.. Men när du gav svaren så såg jag det direkt. ;)
Den där borsten såg bra ut, man får kanske skaffa sig en sån i framtiden. ;)
Vilken fin ängel föresten! :D
Ha det bra!
Kram från oss

2007-10-12 @ 15:43:33
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Anna G

Va fin byrån var! förstår att det tagit en stund att fixa till, men så bra det blev!!!

Postat av: Linda

Hej hej!
Vad fin byrån blev och skattjakten verkade mycket genomtänkt och rolig!
kram kram

2007-10-12 @ 18:28:22

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0