Dagens goda gärning...

...har jag gjort idag. Vi har i flera dagar sett en silvergrå Ford som stått pakerad vid koloniområdet precis vid vårt hus. Eller ja, jag är har noterat den, mamma och Bo har undrat varför den stod där. I vilket fall så gick jag ner nu ikväll och tittade på reg. numret och noterade även att bilen var öppen - det var ju faktiskt lite skumt. Gick hem och slog upp numret på vägverkets hemsida och den stod anmäld stulen. Så jag ringde till polisen för att berätta att den stod där och de blev så glada så. Sa att jag skulle ringa försäkringsbolaget och berätta att jag anmält det hela till polisen så jag kunde nog få några kronor i hittelön. Det ni! Vi får se vad de säger när jag ringer imorgon :) Den var iaf stulen från Svängsta den 7:e denna månaden så den har ju varit på vift ett tag. Ägaren blir säkert glad att den kommer till rätta. Hoppas bara att de inte förstört den så mycket de som stal den.

Ja, då var den helgen över. Hur snabbt gick inte det?! Inte har jag hunnit med så där överdrivet mycket heller. I fredags var jag i Älmhult och hade möte med min handledare. Vi tittade lite på de produktproverna han hade köpt med sig hem från sin resa till USA som han var på förra veckan. Var lite kul att få se och känna på de produkterna jag hade hittat i min marknadsanalys. En marknadsanalys som för övrigt är fullt pågående fortfarande. Finns hur mycket produkter som helst känns det som. Känner mig aldrig klar och nöjd. Men jag jobbar även parallellt med att söka information och ergonomi och antropometri och enkätskrivning så jag kanske presterar något iaf. Fast vissa dagar känns det verkligen inte som det :(

Lördagen tillbringades mest ute på BK då det var serietävling. Pollux har bloggat om hur det gick här om det är någon som vill läsa. Sen hann vi bara hem och vända för vi var bjudna på taco middag hemma hos Maria och Håkan, jag och Pollux. Håkans bror och hans sambo var också där och de hade sin söta Tollare Gibbson med sig. Fast Pollux var trött efter agilityn så han var inte så pigg på att leka. Katten Gizmo var dock ganska intressant :P Jag och Maria diskuterade massa inredning. Hon tycker också det är skoj med gamla prylar och retro design precis som jag. Vi bestämde oss för att leta upp lite auktioner och loppisar och åka och titta på. Skoj!

Idag söndag har jag helstädat min bil, hade massa grus i den som vi dragit in från när vi varit ute på klubben. Putsat lite på alla plastdetaljer och tvättat den utvändigt. Kände mig ganska duktig. Skulle behöva vaxa den lite också men det orkade jag inte idag. Sen har jag lite insektskadaver kvar på bilen som jag inte fått bort och två små stenskott på huven som jag måste fixa. Inte bara skoj att ha bil :P

Sen har det blivit lite plugg, inte så mycket matte har mest jobbat med x-jobbet så jag med gott samvete kan viga hela morgondagen till räkning innan vi ska på agilityn. Och tvättat har jag också gjort. Bara massa skoj. Nä, det blir inte så mycket skoj. Känns som mitt liv har lite paus egentligen. Vet inte riktigt vad som kommer att hända med något i framtiden. Men som alla säger...det löser sig. Och det gör det väl förhoppningsvis men jag vill gärna ha en fast tillvara, ett hem, och lite vardag det vore nice.

Nu ska jag hänga lite mer tvätt.

Kram

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Inte illa :) Kul när man gör en god gärning och får något för det!!
Vi får nog gå in till Pollux och kolla hur det gick på tävlingen!
Kram från oss

2007-10-22 @ 22:19:23
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0