Höstpromenad

När jag var ute med hundarna idag så passade jag på att ta med mig min kamera för att fota lite höstbilder.

image274
Inte helt lätt att gå ut och gå med dessa två...särskilt inte med kameran i ena handen :P

Lyckades ändå få några fina bilder men det var inte det lättaste. Är trots allt inte så mycket höstfärger här nere ännu. Mest grönt faktiskt ;) Men jag bara älskar lönnen för den får alltid så fina underbara färger. Därför blev nog det här dagens favoritbild!

image269
Mixtrade lite i PS också för att framhäva bladets färger ännu mer!

Men eftersom jag har svårt att välja kommer här givetvis ett par till bilder på höstens prakt!

image270
Som ni ser...ganska grönt ännu.

image271
Men en och annan höstfärgad buske gick det att hitta..


image273
Vad mycket vackert det finns bara man böjer sig ner och tittar lite noggrannare.

image275
Den här bilden inspirerades jag av min kompis Anna att ta. Hon hade tagit så fina höstbilder i Luleå häromdagen, bland annat ett upp mot stammen såhär. Och det finns så många vackra spännande träd på rundan jag brukar ta med vovvarna så jag var bara tvungen att dela med mig :)

Provade att spara bilderna för webbruk denna gången så de inte skulle bli så stora. Kvaliten blir inte riktitg som orginalen då men ni får hålla till godo :) Men tänk bara vad bra bilderna hade blivit om jag hade haft en Canon EOS 400D kamera till på köpet *blink blink*

Back to work!

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Hej!
Ja, farmor får båda bilderna, plus någon till. hihi. Kunde inte bestämma mig.. Så jag skickade ett par till pappa.. ;-)
Vilka fina kort du tog! :-) Och jag håller med dig, det är ganska grönt där nere fortfarande.. Här är det alla möjliga färger. ;-)
Ja, Anna kan verkligen få en att inspireras! Det enda jag saknar är en instruktör.. :-( Jag behöver någon som säger: gör så, gör si, det där blir bättre om du gör så istället... Då är det mycket roligare att träna! Fast som jag skrev, jag har ju beställt böcker.. ;-)
Idag blev det lite trix, och tog kort på mig med Tipp på ryggen, typ, inte det lättaste att ta kort på själv. haha. Lägger nog ut nåt på sidan.. ;-)
Kram från oss

2007-10-02 @ 16:38:59
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Blommig

Hej! Jätte roligt att du är inne på min sida då och då och inspireras. *glad*
Du får jätte gärna länka till min sida! Jag länkar till din också. Jätte fina höst bilder du har tagit. Gillar verkligen det du har redigerat i PS. Ruskigt snyggt!

2007-10-02 @ 17:08:48
URL: http://Shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0