Jag har fått CSN!

Ja, efter många turer fram och tillbaka så fick jag beviljat CSN igår. Känns så skönt att inte vara helt utfattig. Veta att man kan bidra med matpengar och lite annat sånt här hemma. Kanske t om handla sig ett par byxor eller så utan att lida allt för mycket! Men jag ska försöka leva så snålt jag kan ändå...vet ju inte när jag lyckas få jobb sen. Fast 7000 kr är inte så mycket att ge på varje månad men några kronor kan jag väl skrapa ihop.

Något annat som är ganska skoj är att jag ska vara medhjälpare på agility-valpkursen som mamma ska gå på med Kenzo. Jag blev tillfrågad i måndags om jag ville hjälpa till och det lät ju väldigt roligt. Jag kommer visserligen att tillbringa 3-4 dagar på BK några veckor, i och med att vår fortsättningskurs börjar redan nästa vecka och håller på både måndagar och torsdagar, men det kan jag leva med! Som en lite extra bonus och kanske i ärlighetens namn en av anledningarna till att jag ställer upp är att jag får gå min kurs gratis om jag hjäper till som medhjälpare på den andra. Inte helt fel när man är lite fattig.

Pollux hjälper mig att samla in litteraturtips så kolla in hans blogg om ni har några tips om hundträningsböcker. Nä, nu ska jag diska upp diskberget och sedan fortsätta x-jobba!

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0