Kulturnatt & lite annat

Igår var det Kulturnatten i Karlshamn, ett årligt evenemang som inträffar i oktober.
image282
Årets tema var kärlek och kvällen rymmer kulturarbetare, kulturföreningar och organisationer tolkningar av temat genom musik, konst, litteratur, teater och kakbak. Gallerier är öppna och visar konst och även vissa affärer har öppet under kvällen. I skyltfönster över hela staden finns tavlor utställda. Lite mysigt att gå runt och titta faktiskt. Jag var där med Maria, Håkan, Lina, Hans och Emma och vi hade det trevligt när vi strosade runt och var kulturella. Ganska mycket folk på stan. Kul när det händer något i lilla Karlshamn :)

Jag köpte mig ett halsband och ett par örhängen i glas som jag tyckte var himla läckra.

image279
image280

I övrigt så började valpkursen som jag är medinstruktör på igår. Vi hade sån tur med vädret. Var ca 18 grader och strålande sol så det var hur härligt som helst att vara ute på klubben. Jag åkte dit lite tidigare med Pollux så vi hann träna lite agility innan kursen började. Det gick ganska bra, men han var lite okoncentrerad eller så var det jag som var det :) Ganska många deltagare på kursen, 16 (!) st så vi får nog och göra. Den yngsta valpen är 14 veckor den äldsta 9 månader om jag minns rätt. Vi var två instruktörer och 3 medinstruktörer. Fast vi delade upp gruppen i två mindre grupper där jag typ blev instruktör för den ena. Kände mig inte helt förberedd på det men det gick bra. Fick lite till egna erfarenheter och köra på helt enkelt. Var inga svåra grejer, lite inkallning, öva belöning etc. Kul var det iaf!

Nu ska jag pyssla med mitt hemliga projekt...tihi

kram

Kommentarer
Postat av: systret

Grymt snygga smycken! :)

2007-10-07 @ 12:07:46
Postat av: Elin & Tipp

9 månader? Får valparna vara så gamla? Det fick inte Tipp när vi skulle börja.. Så vi började på en nybörjarkurs istället. Jättekul var det! :)
Så kul att det går bra att vara medindtruktör! Det vet jag inte om jag hade vågat... :S Men kul att det gick bra i alla fall!
Och smyckena var också jättefina! :)
Kram från oss

2007-10-07 @ 14:10:22
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

9 månader? Får valparna vara så gamla? Det fick inte Tipp när vi skulle börja.. Så vi började på en nybörjarkurs istället. Jättekul var det! :)
Så kul att det går bra att vara medindtruktör! Det vet jag inte om jag hade vågat... :S Men kul att det gick bra i alla fall!
Och smyckena var också jättefina! :)
Kram från oss

2007-10-07 @ 14:21:03
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0