Regnig måndag kväll...

Ja, idag var det så dags igen. Lite dies från eBay damp ner i lådan. Så glad! Ska bli så skoj att använda dem. I fredags fick jag dessutom min varmluftspistol, mitt embossingpulver och mina julstämplar! Så nu kan det börja embossas. Yeah! Visar inga kort på dem just nu, ni får se när jag har använt dem istället :)

image439
Mina nya QK dies!

Det kom faktiskt ett annat roligt paket idag. Bos digitalpiano - ett Yamaha P70- så jag har ägnat ett par timmar åt att försöka lära mig tyda noter. Faktiskt fått fram något som liknar en melodi, typ blinka lilla stjärna och andra svåra låtar :P Förhoppningvis kommer jag avancera lite. Men det är väl lika bra att börja med jullåtarna redan om jag ska hinna lära mig något tills jul. :P
image441

Vad har hänt mer sen sist...jo hela dagen idag har jag varit i Älmhult på IKEA på informationsdag för exjobbare. Mycket intressant och givande. Fick lite information om företaget plus att vi fick gå på IKEA museet. Spännande! Där finns det rum från 50-,60-,70-,80-,90- och 2000-talet uppbyggda med IKEA möbler. Lite festligt att se de tydliga förändringarna i stil. Med på dagen var två andra Lulestudenter faktiskt från samma program som jag. Visste inte ens att de satt på IKEA och tydligen är de på en avdelning som nästan är granne med den jag tillhör. Världen är liten ;)

Annars har det inte varit så händelserikt. Pluggat matte men det har gått sådär så jag funderar starkt på att skita i att gå på tentan imorgon. Ger mig inget...särskilt inte som jag har en uppgift som Claes kom med i fredags kväll som ska vara klar imorgon som jag verkligen måste lägga energi på och det känns som prioritet ett just nu. Helgen har förutom plugg gått åt till att ha valpkurs i agilityn båda dagarna. Hade skogshelg så hundar och förare fick testa på sök/uppletande/spår och skogsagility. Lite mysigt. Sen har jag även hunnit fasta i 36h...det ni! Det var inte så skoj, gick mest omkring och var hungrig. Det var min naturläkare som ordinerade detta för att försöka få fart på min ämnesomsättningsprocess och viktnedgång. Får se hur det blir med den saken. Under dessa timmar gick jag iaf ner 3.9 kg men det finns ju risk för att jag går upp dessa igen när jag nu har börjat äta.

Idag har Anna börjat sin praktik i Asarum också, inte hunnit prata med henne ännu om vad hon tyckte. Men om du läser detta innan vi pratas vid får du känna dig VARMT VÄLKOMMEN tillbaka till södern, vännen!

I helgen blir det en tripp till Linköping för att hälsa på älsklingen. Inte setts på en hel månad nu, känns som en halv evighet. Tror dessutom att helgen bjuder både på cocktailparty och Halloweenfest så det blir inte dumt. Jag ska vara utklädd till Arwen är det tänkt...vet inte riktigt hur jag ska gå till väga bara så tips mottages hjärtligt! Ni vet hon från Sagan om ringen, alven som spelas av Liv Tyler.

image440

Ja, så mycket mer finns inte att rapportera just nu inte så händelserikt liv direkt. Struntade till och med i kvällens stora händelse,agilitykursen, för det ösregnar ute och jag orkade inte stressa iväg. Kom hem lite senare än jag trott från IKEA. Avslutar väl med att skicka en lite tidig halloweenhälsning om det inte skulle bli något bloggat innan helgen.

image476

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anna o Xanté

Tack tack! lite tråkigt att jag hann läsa detta innan jag pratat med dig! Men nu har jag installerat datorn på trådlöst nätverk hos moster, vilket är sååå bekvämt! nu ska jag nanna kudden, ögonen vill inte riktigt hålla sig öppna...

Postat av: Anonym

Om jag minns rätt så finns det en blå musikpärm i bokhyllan i ditt/mitt rum. Den är från min tobotid och jag tror den både innehåller en pianomall å lite enkla sånger. :)

*kramar*

2007-10-30 @ 19:56:59
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0