Ring, ring...

Ja, nu har äntligen mitt abonnemang hos 3 gått ut så jag har redan ordnat så numret ska flyttas över till Halebop. Inte en dag för tidigt om någon frågar mig. Har inte alls varit nöjd varken med abonnemanget eller telefonen. Har en tid haft två telefoner (min gamla trogna Nokia 6510 med kontantkort) för att mitt 3 abonnemang inte funkat över huvudtagetm, så det ska bli skönt att dra ner på antalet till det lite mer normala, att endast ha en!

image442

Telefonen jag har nu - en LG U880

image443
Nokia 6510 (så ni vet vad jag pratar om tänkte jag)

Har ju utlovat att min gamla mobil ska köras över eller släppas från ett flygplan eller nått sånt. Och det ska jag göra så snart jag införskaffat mig en ny - tro mig! Min gamla Nokia får nog också pensioneras då den fått lite hårda törnar av hundar som rivit ner den och annat och den har gått lite sönder. Så jag surfade runt lite för att se vad marknaden bjuder och kom fram till att dessa modellerna iaf är snygga att titta på. En djupare undersökning får väl göras på funktioner/pris/design och annat också innan köp.

Nokias L'Amour kollektion har jag gillat designmässigt ända sedan de kom ut med de första modellerna. Tycker Nokia 7390 är riktigt snygg i svart.

image445

Nokia 8600 Luna är rätt schyst utseendemässigt också.

image447

Annars vet jag inte om Nokia har så mycket intressant just nu. Är lite mer inne på en Sony Ericsson den är gången faktiskt. Tycker S500i är en riktigt snygg telefon. Särskilt den svarta och gröna.

image446

W660i
är riktigt snygg fast egentligen är jag inte i behov av en musikmobil. Har en mediaspelare som jag är riktigt nöjd med.


image448

Finns även i svart men jag gillar den röda

Dock hade det inte gjort något om det hade varit en ganska schyst kamera i mobilen då min digitalkamera är lite paj. Så egentligen är det väl en kameramobil jag är ute efter kanske. Som tex K750i

image449


Eller kanske K610i kanske...(gärna i rött då givetvis)

image450


Tja, vi får se om det blir någon av de här telefonmodellerna som så småningom flyttar hem till mig eller kanske någon helt annan. Det visar sig. Nu är det snart läggdags. Sov gott!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anders

Läxa lärd av LG-telefon: Funktionalitet och kvalitet är guld värt....ska du ha en kameramobil, som aldrig kan ersätta en vanlig digital kamera, tycker jag du ska titta på K800i och K810i eller varför inte den nyare K850i med hela 5 megapixlar. Men vad jag har sett av kompisars & Lindas mobilkamerabilder så är det verkligen inte mkt att hurra för. Sonyericsson har helt klart gått förbi Nokia och gör bättre mobiler just nu.....
Mitt tips: satsa på en bra telefon och köp en ny kompaktkamera, finns riktigt bra för under 2000 kr.

2007-10-30 @ 23:44:11
Postat av: Lisbet

Massa mobiler...
Jag trodde faktiskt att vi skulle få ha det mörka blåsiga regn och ruskvädret ett tag. Dröm om min förvåning när vädret är helt fantastiskt. SÅ jag kände att jag behövde titta på mer vackert och hoppade in på din sida. Tack för att du finns.

2007-10-31 @ 13:45:01
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Elin & Tipp

Det där med vilken mobil man ska köpa är verkligen inte lätt! Jag köpte ny i somras. Tyvärr verkar det som om jag fick ett måndagsexemplar :( Har fått lämna in den 2 ggr, och jag köpte den midsommarveckan!! Fast nu samarbetar den. Och jag är riktigt nöjd :) Sony Ericsson ;) (W610i) Det var många snygga mobiler som du hade vaskat fram ;)
Kram

2007-10-31 @ 15:32:01
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

PS. Glömde säga att jag håller med om LG... Min bror hade en sån med ett 3 abonnemang, och han var också överförtjust när abonnemanget äntligen gick ut! Så han kunde köpa en ny och fungerande telefon!! Hans LG fick han lämna in ett antal gånger... Och inte gillade han den när den funkade i heller.. Men han sålde sin på blocket och fick några kronor för den. ;) Du kanske ska försöka med det istället för att köra över den. ;) Då får du ju nån extra krona, fast om du känner för att "döda" den så gör det. hihi
Min gamla mobil är en trogen följeslagare ;) Är med mig här uppe den med.. :P Om jag behöver lämna in den nya igen är det skönt att ha nån! Och den funkar bra fortfarande, även om den är 3 år gammal...
Blev ett långt PS :P
DS

2007-10-31 @ 15:35:37
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0