Roliga stansar från Fiskars

Jag gillar verkigen produkter från Fiskars och nu har jag hittat lite skojigheter som jag tänkte dela med mig av.

HÖRNSTANSAR

Vi börjar med en nyhet: 3-in-1 Triple-sized Embossing Corner Punch...puh, vilket namn. Den senaste generationen hörnstansar kombinerar prägling och stansning i ett enda steg sk embossing corner punch. Hittade den på den amerikanska sidan, vet inte om de finns att få tag i i Sverige men jag tyckte de var himla gulliga. Den finns i fyra olika motiv.
image396

1. Anchors Aweigh
image397
2. Hollywood & Vine
image398
3. Swan Lake
image396
4. Tunnel of Love
image400

Det finns även en annan typ av kombinerad präglingsstans som har fyra olika varianter att välja mellan. Den heter 4-in-1 Embossing Corner Punch. Den finns i sex olika varianter - mina favoriter är:

image398

image399

image401

En tredje variant på hörnstansen är den här där en sida stansar och den andra präglar vilket ger användaren 3 olika varianter på hörn från en och samma stans. Lite fiffigt och väldigt fint! Den kallas Combo Corner Punch.
Finns i 6 olika utförande och här är mina favoriter:

image407
image408

KANTSTANSAR

Jag har i ett tidigare inlägg visat några kantstansar jag gillar. Det finns totalt 11 stycken varianter. Jag hade med tre jag gillade i förra inlägget och här kommer det några fler favoriter:

Elegance
image402
Lace
image403

Winter greeting

image415

När jag ändå håller på kan jag ju ta med någon cirkelkantstans också. I förra inlägget hade jag med den som kallas Antique Elegance men det finns totalt 8 stycken olika motiv så det är väl klart att jag hittat någon mer jag gillar :P

Sun
image404

Heart of Hearts
image405

Vine & Dandy
image406

Kanske någon har fått lite inspiration från det här inlägget. Det är därför jag gör dem ;) Jag blir inspirerad och får idéer av att surfa runt och hitta skojiga idéer och verktyg och jag hoppas att någon där ute som har svårt att hitta de där sakerna kan komma till min blogg och få lite tips och idéer från mina små sammanfattningar!

Har inte angett några inköpsställen eller priser alls denna gången för det kräver ju att man surfar runt och kollar en hel del för att kunna hitta det billigaste. Idag har jag mest kollat på Fiskars egna hemsida.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint, som vanligt. :)
Är fortfarande lite imponerad över hur du hittar alla saker, både till scrappingen å annat... :)

2007-10-23 @ 00:05:38

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0