Think pink!

image278
Du glömmer väl inte köpa ett rosa band eller flera och visa att du stödjer bröstcancerforskningen??!

Under hela oktober driver Cancerfonden Rosa Bandet-kampanjen till förmån för svensk bröstcancerforskning. Cancerfondens ambition med Rosa Bandet är att uppnå medvetenhet kring bröstcancer och att samla in pengar till fortsatt forskning. Omkring 7 000 nya diagnoser upptäcks varje år i Sverige. Det betyder att 15?20 kvinnor insjuknar i bröstcancer varje dag. Trots ökningen av antalet fall har dödligheten i bröstcancer successivt minskat tack vare förbättrad diagnostik och behandling. I Sverige har Cancerfonden genom Rosa Bandet samlat in drygt 120 miljoner kronor till svensk bröstcancerforskning. Dessa pengar är öronmärkta för forsknings- och vårdutvecklingsprojekt inom bröstcancer. Jag ska ärligt erkänna att jag inte har köpt något ännu. Men jag ska!

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Nu har jag köpt ett sånt rosa band. ;)
Kram

2007-10-06 @ 16:38:02
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0