Ovalt soffbord

Jag har som fått för mig att jag vill ha ett ovalt soffbord i typ valnöt eller körsbär eller något annat lite mörkare träslag. Det ska matcha min fåtölj från IKEA som jag redan har. Vill köpa den tillhörande soffan i serien Lervik.

Så här ser min underbart sköna fåtölj och soffan jag vill ha ut. De är vita med mjuk klädsel som känns som mocka. Benen är i massiv bok, men jag tror att soffbordet bör vara något annat träslag för bok brukar ju inte vara så mörkt.

image227

image229

Som sagt, har surfat runt lite för att se vad det finns för utbud på just ovala soffbord och hittat en del men inte riktigt bestämt mig vilken jag tycker bäst om. Priset är ju alltid en avgörande faktor också tyvärr. Någon som har något tips så får ni hemskt gärna lämna en kommentar med detta :)

image229
Trend soffbord: Detta från Chilli är ju snyggt men jag vill inte ha metallben. Tror att det är samma som även säljs på ellos för samma pris. Pris 990 kr

image230
IKEA Stockholm: Jättesnyggt ! (på bild iaf, minns inte riktigt hur det ser ut i verkligheten) Lite dyrt dock. Höjd 45 cm. Pris 2495 kr

image231
Ella soffbord: Detta har jag sett i verkligheten. Kommer från EM . Gillar färgen och bordsskivan men jag gillar inte underredet. Och det hade varit mer praktiskt om det hade funnits någon hylla undertill för förvaring. Sen är ju inte priset direkt aktuellt heller. Höjd 48 cm. Pris: 8395 kr

image232
Naver soffbord: Detta bordet från E-teak hade en snygg skiva tycker jag men jag vill som sagt inte ha metallben. Höjd 45 cm. Pris okänt.

image235

Jarl Soffbord ellips: Detta är även det från E-teak. Gillade formen bättre än det andra men det fanns bara i ek och björk. Dock inte ett av de snyggaste ändå. Höjd 50 cm. Pris okänt.

image233
Ellips soffbord: Även detta från EM. Bra mycket snyggare än det andra tycker jag . Gillar det faktiskt, fast det är lite dyrt. Höjd 46 cm. Pris 4895kr

image234
Nordic Soffbord: Det här bordet är även det från EM. Gillar inte riktigt att avståndet mellan bordsskivan och den undre skivan är så stort. Ser som lite konstigt ut tycker jag. Höjd 55 cm. Pris 3995 kr

image236

Amsterdam: Det här bordet från Bord Birger tyckte jag var lite coolt och annorlunda. Finns i både ek, mahogny och valnöt. Höjd 50 cm. Pris okänt.



image237

Air: Detta bordet kommer från Mio och det är rätt snyggt tycker jag fast jag skulle vilja ha lite mörkare träslag tror jag . Höjd 45 cm. Pris 4500 kr.

image238

Elips: Ett soffbor jag hittade på en lokal möbelaffär hemma - Bromölla möbelaffär. Ganska snygg variant som fanns i oljad ek och oljad valnöt. Höjd 45 cm. Pris 2460 kr.

Nä nu har jag surfat runt länge på skojiga sajter. Hittar kanske fler bord en annan dag. Men nu ska jag laga lite middag. Jonas är på styrelsemöte med fallskärmsgänget och jag ska ha middagen klar när han återkommer tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du har det bra efter flytten. Vi kommer sakna dig här uppe. Hoppas vi kan hålla kontakten. Lycka till!
KRAMAR!

2007-09-04 @ 22:40:32
URL: http://www.novasmamma.blogg.se
Postat av: Anna G

jag hoppas att ditt bredband kommer snart så man får en uppdatering här :P och få se dina nya grejer!! så nyfiken =)

Postat av: Anders

Frågade precis pris på Naver 972. Riktigt snyggt, men bordet kostar 20100 kr!!!

2009-10-27 @ 21:51:59

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0