Vilken skitdag!

Vill bara uppgivet och bittert konstatera att livet tar konstiga vändningar ibland. Att arbeta i motvind är ack för vanligt. Idag är en sådan dag när man helt enkelt inte skulle ha stigit upp. Inte för att alla felaktiga saker som hänt idag inte skulle ha kommit ifatt mig ändå utan för att det helt enkelt hade känts lite bättre att vara ovetande.

Här kommer en lista över dagens olycka.
- såg på portalen att jag inte klarat min mekaniktenta. Klart minus! Särskilt eftersom hot om att det var det absolut sista tentamenstillfället för just den kursen hänger i luften.
- fick meddelande från CSN att de inte tänker ge mig några pengar. Definitivt STORT minus vilket innebär att jag inom en allt för kort framtid kommer vara helt luspank!
- mina fina vaser kom från L.O.B vilket ju är positivt. Dock var den ena av dem i typ tusen bitar. Ganska ledsamt minus som jag kanske hade kunnat hantera om inte resten av dagen varit SKIT!
- det är måndag. Det är väl i allmänhet en dålig dag så jag slänger med det på listan för sakens skull! :P

Så just nu befinner jag mig i uppgivet tillstånd, jagandes studievägledare på skolan för ev hjälp, djupt grubblande om framtiden utan pengar, sökandes efter jobb på arbetsförmedlingens hemsida på gränsen till att börja lipa för jag vet inte hur jag ska hinna jobba och ex-jobba om jag lyckades hitta ett jobb. Som sagt, vissa dagar vill man verkligen inte vara med längre...

Ljuspunkt sökes med ljus och lyckta!

Kommentarer
Postat av: Carin

Hej gumman de låter inte alls kul de du skrev om minus i ditt liv just nu. Speciellt om Tentan och pengarna. I sådana lägen är det synd att man inte kan leva på kärlek. Nå ja vi får hoppas att de löser sig kram på dig puss pollux från mig =)

2007-09-20 @ 13:06:56
Postat av: susen

Om du skulle göra en lista över vilka bra saker som händer dig kanske du skulle känna dig mycket piggare och gladare...? Själv har jag bestämt mig för att bara föra bok över de goda sakerna i tillvaron, de pestiga sakerna vill jag inte sätta strålkastare på utan hellre lägga bakom mig så fort det går :)

2007-10-09 @ 10:43:43
URL: http://blissed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0