Vilka fynd!

Vad konstigt det känns att inte ha kunnat blogga. Tur att det funkar igen, får hoppas det går mindre segt nu sen de bytt server eller vad det nu var de gjorde. Är i alla fall hemma i Karlshamn igen (kom igår). Hemma förresten, vet inte om det ens kan kallas det längre, halva mitt bohag är ju numera i Jönköping. Men Asarum kommer alltid kännas lite som hemma tror jag. Färden mot Jönköping är nu planerad till fredag morgon, blir så stressigt om jag ska åka innan dess, vill kunna ta det lite lugnt och fixa här först. Ingen snö är det här heller, känns lite konstigt att åka från minusgrader och snö till 12 plusgrader och sol. :) Fick se massa fina Thailandsbilder igår från mammas och Bo:s semester. Inte alls så att man vill åka dit, inte alls. Fick lite presenter också, några kuddfodral och lite roliga knappar i kokosnöt. Kan visa bilder sen. Nog jiddrat om annat!

Ska istället berätta om dagens retroinköp. Åkte till Fjälkinge utanför Kristianstad för att hämta sideboarden i teak som jag hittat via Blocket. Möts då av en hel lagerlokal FYLLD med saker staplade på varandra mest från 50-70 talet skulle jag gissa: lampor, byråer, bokhyllor, skåp, stolar, soffbord, småsaker....you name it och jag tror att det fanns där :P Bra priser hade han också jämfört med många andra så det gick verkligen att fynda där! Det hela slutade därför med att jag förutom min sideboard som jag tyckte var jättefin även kom hem med, en liten bänk som jag ska ha som tv-möbel (teak), ett soffbord (teak), en lampa, en bricka (teak) och en vas. Så nu fattas i stort sett bara en soffa, ett vitrinskåp och min pistillo lampa till mitt vardagsrumsmöblemang. Tror det kommer bli jättefint! Min förhoppning är att det ska bli ett vardagsrum med lite retro touch men att det ändå ska kännas mordernt. Sen hoppas jag att hela min lägenhet ska kännas som den harmoniserar och inte som om jag mixat och blandat för många stilar så att det blir rörigt och fult. Bilder på det hela kommer så fort jag börjat möblera men här följer lite bilder på dagens inköp - ej toppenbra men ni kanske förstår.

image878
Sideboard (790 kr)

image879
Tv-bänk (150 kr)

image880
Soffbord (325 kr) i väntan på mitt drömbord av Johannes Andersen

image881
Undrar om det kan tänkas vara en Luxus?! (475 kr)

image882
Bricka/Uppläggningsfat (45 kr)

image883
Vas (150 kr)

Imorgon ska jag olja in mina "nya" fina möbler i teakolja så de kommer stråla som om de vore nya!! Sen blir det till att gå till inramningsverkstaden och få mina Lisa Rinnevuo tavlor inramade också, de hade klarat resan från Luleå galant! Spännande spännande!

Kram och hej!

PS. Tack igen alla i norr för mysiga gosiga veckor i Luleå. Kommer sakna er men ni är välkomna till Jönköping när ni vill!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Snyggt! Vilka fynd! :)
Vasen liknar något som jag sett hos mamma, mormor eller farmor nån gång. Kan det stämma?
*kramas*

2008-04-01 @ 20:47:22
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Anna o Xante

Många fynd:) va spännande det ska bli och se allt på plats!

2008-04-01 @ 22:47:26
Postat av: Anonym

Åh vilka fina saker, grattis till dig! Maila mig gärna adressen eller ställets namn om det inte skulle vara några besvär! Ha det så skoj med dina nya möbler.
MVH
/E

2008-04-16 @ 21:00:25
URL: http://elinsbitterblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh vilka fina saker, grattis till dig! Maila mig gärna adressen eller ställets namn om det inte skulle vara några besvär! Ha det så skoj med dina nya möbler.
MVH
/E

2008-04-16 @ 21:00:51
URL: http://elinsbitterblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0