My Toyota is...


..broken....eller ja, nu är den faktiskt lagad igen men den har alldeles nyss varit hos doktor bilmekanikern. Upptäckte så läckert att bromsarna började låta skumt när jag och syster i tisdags eftermiddag skulle lämna Borås för färd mot Göteborg. Lät som om hela underredet skrapade i marken ungefär (vilket det inte alls gjorde men då kanske ni kan föreställa er ljudet). Inte så skoj...konstaterade väldigt snabbt att det inte var läge att köra med den innan den varit på verkstad. Sagt och gjort, storebror ryckte in och fixade så att han kunde lämna in bilen under onsdagen när jag var på PLAN konferensen. Visade sig att bromsklossarna fram behövde bytas (höger fram var helt utsliten) och även bromsoket. Inte mycket att säga emot något sådant utan det var bara att ge klartecken. Så idag har brorsan varit snäll och hämtat igen min skönhet och jag är numera 2700 kr fattigare. Var enligt brorsans sambos pappa (som kan lite mer om det där med bilar) ett bra pris så jag ska väl inte gråta. Men att lägga flera tusenlappar på bilen går inte under kategorin nöje direkt. Men nu sägs bromsklossarna var ok i sisådär 5 år till om inget konstigt händer och oket har tydligen en livslängd på ca 10 år så det är väl bra.

Annars så har konferensen varit intressant (även om det där med logistik inte är min grej), en del föreläsningar mer spännande än andra givetvis. Hade korta 30 minutersföreläsningar med föreläsare från både univeristetsvärlden och från företag. Har iaf fått chans att göra lite reklam för Fagerhult. Många som frågat om företaget och om vår traineetjänst, vad den innebär och så. Man väcker onekligen uppmärksamhet när man kommer tre snygga och unga tjejer från samma företag :P

Hade en trevlig trerättersmiddag på Chalmers i onsdags kväll med underhållning av Chalmersstudenter. Inte annat än att det väcktes lite saknad efter studentlivet och jag kan ju säga att LTU:s studenter är strået vassare på det där med spex och underhållning  :) Konferensen avslutades igår med studiebesök på Autoliv (enligt Ericas kommentar: "De gör ju inget, de bara packar ju saker") och Volvo Logistics i Arendal. Studiebesöken gav faktiskt inte så mycket om jag ska vara ärlig men summa sumarum så var det ändå lyckat att åka på konferensen tycker jag.

Idag har jag efter diskussion med min chef jobbat "hemifrån" (dvs från min brors lägenhet) då jag inte hade någon bil att ta mig till Borås med som det var tänkt från början och jag planerar att även spendera helgen här i Gbg. Gått förvånansvärt bra att jobba då syskon och Linda mest sovit halva förmiddag ;) Tyvärr är Linda (brorsans sambo) sjuk, har lyckats få njurbäckeninflammation (hörs ju på namnet att det inte är något trevligt) så hon och Anders tillbringade 9h igår eftermiddag/kväll/natt på Sahlgrenska. Inte så skoj! Men hoppas hon mår bättre snart.

På Sahgrenska har man en prioriteringsordning då man avgör väntetiden för patienterna. Patienterna ges en liten broschyr med denna information och Linda blev klassad som prioritering orange (snäppet bättre än röd som är livshotande tillstånd) - Patienten kan utveckla livshotande tillstånd om den får vänta. Tas om hand inom relativt kort tid. Hur skoj är det att få veta det som patient, blir man inte mer rädd och orolig då? Och vad innebär relativt kort tid undrar jag. :)

Ikväll ska vi andra ut på indisk restaurang och äta tillsammans med några av brorsans kompisar. Ska bli trevligt. Har varit riktigt bra väder här hela dagen, solen har varit framme och det är varmt. Dags att passa på att njuta helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Jag som minsann inte alls hela förmiddagen... :p

2008-08-30 @ 14:14:33
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Jag sov minsann inte alls hela förmiddagen... :p

2008-08-30 @ 14:14:58
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0