Sen sist...

En liten uppdatering sen sist. Jag gick som sagt och skrev tenta i onsdags och det började väl sådär. Först hittade de inte min tenta alls och inte heller personen som jag varit i kontakt med och som jag pratat med under tisdagen för att få veta i vilken sal jag skulle skriva. Men efter sisådär 15 minuter så hittades iaf tentan. jag satte mig ner och skulle börja räkna...men det gick minsann inte. Smarthuvudet hade skrivit ut tentan från en pdf fil och inte kollat så att det blev ok...framför mig hade jag en tenta med tal utan plus/minustecken å/ä/ö och allmänt ihopblandade tal. Gick inte så bra att räkna då inte, tentavakterna diskuterade lite och tyckte jag kunde sätta ut tecken och räkna lite som jag ville. Jag behöver kanske inte förklara att matte inte verkade vara deras starka sida. Lite försynt förklarade jag att det nog faktiskt inte gick då talen kanske inte ens blev lösbara om jag hittade på egna tecken.

Sökandet efter samma person som tidigare fortsatte därmed och efter några samtal kom hon ner till tentasalen med en nyutskriven tenta och förklarade minsann att hon sprungit runt på flera ställen för att lyckas få ut min tenta. Jag vet inte riktigt om hon förväntade sig att jag skulle tycka synd om henne eller vad?! Hon hade ju inte behövt springa runt om hon gjort rätt från början och kanske kontrollerat sin utskrift innan hon lämnade den ifrån sig. 45 minuter in på tentatiden kunde jag alltså börja räkna. Det gick inte klockrent men med lite tur har jag klarat godkäntgränsen...*hoppas hoppas*. Efter tentan körde jag till jobbet och jobbade 5h innan jag dödstrött i huvudet landade hemma!

I torsdags hade Pollux premiär...han var hos dagmatte och husse för första gången. Det gick strålande. Han såg mjukisdjuren de plockat fram och kunde inte bry sig mindre om jag gick eller stannade kvar. :) Kändes jätteskönt att veta att han hade det bra. Och vilken skillnad att ha en nyrastad hund när man kommer hem istället för en kissnödig och understimulerad vovve. Toppen!

I fredags kväll hämtade jag Emma på stationen och helgen har vi tillbringat med att softa i soffan (sett bla filmen The Bucket List med Morgan Freeman och Jack Nicholson - rekommenderas varmt), promenera Pollux, och shoppa på A6. Shoppade visserligen inte särskilt mycket utan provade mest toppar. Hittade 3 st som jag gillade jättemycket på ESPRIT som jag har lagt undan, ska bestämma mig till imorgon om jag ska ha dem. Sen jag gick ner i vikt så passar nästan inga av mina gamla toppar (eller byxor och underkläder heller för den delen) särskilt bra längre så jag behöver förnya min garderob. Synd att det blir så dyrt bara.

Lämnade även tillbaka min fina ryggsäck som jag köpte inför fjällvandringen. Tror inte jag skrivit om hela historien om den men i korta drag var det så att den saknade två stycken tryckknappar till en ficka vilket jag gick till Stadium här i stan och påpekade dagen efter jag köpt den. De hade ju ingen de kunde byta till men efter mycket om och men gick kvinnan jag pratade med, med på att notera att min ryggsäck var oanvänd och defekt och att hon skulle kontakta Haglöfs men eftersom det var så kort tid till jag skulle använda den skulle hon inte hinna göra det tills dess. I veckan hörde hon iaf av sig och Haglöfs hade sagt att det inte gick att laga så antingen behöll jag den som den var eller så fick jag komma in och få pengarna tillbaka. Efter lite funderande bestämde jag mig för att byta in den. Inte skoj att ha något som inte är komplett även om jag köpt den till rabatterat pris och efter sommarens vandring har jag konstaterat att det inte hade skadat att ha några liter mer än jag hade så jag får satsa på en ny ryggsäck till nästa fjällvandring. Helt inne på att jag fortfarande vill ha en Haglöfs fast en OXO 650Q istället :)

Lördagskvällen spenderade vi hemma hos Erica i Huskvarna med god mat, lite vin och gott sällskap. Blev ingen utgång dock för alla var rätt sega så det blev en hyffsat tidig kväll.

Idag har vi varit på IKEA och hunnit laga god mat och tvätta. Köpte en datorhållare, SUMMERA, till mitt skrivbord så den stora boxen kommer bort från golvet och det blir lättare att städa. Tittade även på de nya färgerna av FELICIA gardinen som jag har i vardagsrummet, blev lite sugen på att komplettera med en annan färg som jag kan byta med men vi får se :). Hittade ett påslakanset jag gärna skulle vilja ha också, ANDREA SATIN och tittade på olika hurtsar till mitt skrivbord. Lutar åt att det blir en i metall istället för i ekfanér för jag har inte hittat några fina. Tyckte ERIK var riktigt fin och det skulle ju passa till de silverfärgade benen på skrivbordet. Finns även ett mappskåp i samma serie som skulle passa bra till mina scrappingsaker kanske. Men som sagt dagens IKEA besök bestod mest i framtida spekulationer och få inköp.



Kommande vecka kommer jag tillbringa mest på resande fot. Är i Habo endast måndag (har projektredovisning som jag verkligen inte ser fram emot....hua) sen är det jobb i Borås på tisdag. Jag och syster åker till Göteborg på tisdag kväll till brorsan för jag ska på konferens på Chalmers onsdag-torsdag och sen blir det nog jobb i Borås på fredag också och förmodligen tillbringas helgen i Götet också. Ingen rast och ingen vila här inte. Men nu ska jag dricka te och umgås lite med systret innan jag ska jobba lite och sen stryka. Spännande kväll :P

Kram

Kommentarer
Postat av: Syster

Vill oxå ha ett sånt bäddset.. =)

2008-08-24 @ 21:47:12
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0