Ännu mer snö...

...har det kommit i natt vilket medförde att det blev väldigt segt att köra till jobbet imorse. Vägen mellan Jönköping ut på landet är inte högprioriterad vad det gäller skottning och saltning vilket medförde att istället för att följa hastighetsbegränsningen på 90 km/h sniglade jag fram i runt 60 km/h nästan hela vägen. Vägen var spårig och moddig och ytterst otrevlig :P  För att göra det hela lite jobbigare snöade det givetvis ihärdigt hela resan. Till jobbet (och senare även hem) kom jag ju iaf och det är ju viktigast :)

Varm om fötterna har jag iaf varit denna vinterdag. Premiäranvände mina raggsockar som mamma stickat åt mig. De är inte så tjocka men väl så varma, dessutom blir man ganska glad när man tittar på dem också. Sockorna är stickade med Harry Potter garn från Opal. Garnet finns i flera olika färgkombinationer - just min version heter Tonks efter karaktären Nymphadora Tonks. Tack mamma för att du fortfarande tänker på att mina små fossingar ska hållas varma :)
Pollux blev julbadad igår och idag är han så mjuk och go i pälsen och han luktar så gott. Får passa på att njuta det varar ju inte så länge. Gromning kära syster, det innebär för Pollux att pälsen borstas ordentligt, tasshår trimmas och klor klipps. Så nu vet du det! Passade även på att ställa fram några tomtar igår när jag pysslade runt. Nu blir det inte mer julpyntat hemma hos mig. Hade velat haft en liten en (som i barrväxten ni vet - kan bli så fel när man läser om man inte förtydligar) och pyntat med lite julgranskulor men det blir nog inget av det i år. Inte heller blev det någon amaryllis eller några hyacinter. :( Får bättra mig till nästa år.

En trött Anna har nedräkning: 6 arbetsdagar kvar till julledighet - 12 dagar till julafton

Nu ska jag klura på vad kvällen ska bjuda på, lite rastlös...Någon Idolfinal tror jag inte det blir iaf, inte så manisk som många andra när det gäller det. :)

Kommentarer
Postat av: Hanneles jul

Söta strumpor.

2008-12-12 @ 22:10:01
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Emma

Misstänkte att det var något i den stilen.. men man vet ju aldrig.. :)

Ser fram emot att få mina strumpor me. Spännande att få se dem live... :)

2008-12-13 @ 18:22:36
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0