Betyg julskivor...

Lovade ju att återkomma när jag hade lyssnat på mina tre nya julskivor och nu har jag gjort det ett par gånger och domen är hård men rättvis :P

Väl godkänd:  Our Christmas - Sanna, Shirley & Sonja
Vackert men inte så orginellt (fast jag är ju en sucker för klassiska julsånger så det passar mig). Väldigt fina röster, många klassiska jullåtar och det är egentligen den enda av de tre skivorna jag kan rekommendera. Skivan är helt på engelska.





 Underkänt: En helt ny jul - Amy Diamond
Endast någon enstaka låt som är funkar för mig men det är ingen skiva jag rekommenderar. Klassiska julsånger blandade med nya. Amy sjunger på svenska för första gången och jag är inte imponerad. Kanske beror det på att vissa av texterna känns väldigt vuxna och inte något jag kan relatera till 16-åriga Amy. Men smaken är ju bekant som baken...




Godkänd: A winter symphony - Sarah Brightman
Hon har fin röst  så hennes skiva får rulla tillsammans med de andra jullåtarna. Klassiska jullåtar blandade med några jag inte hört förut. Vissa låtar är riktigt bra och andra kunde lika väl ha varit med på vilken skiva som helst, de skapar inte särskilt stor julstämning.





Charlotte Perrellis skiva Rimfrostjul kommer inte ens komma i närheten av min jullista så mycket kan jag iaf lova. Däremot funderar jag på om Jill Johnsons - The Christmas in you ska få utmana de här andra donnorna...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Tycker du kan ta med den skivan hem i jul så kan jag me få lyssna på den. :)

2008-12-10 @ 19:28:19
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan rekommendera Peter Jöbacks julskiva, som ICA hade på erbjudande, helt klart i min smak. Sedan råkade visst även en av Il Divo oxå bli införskaffad, men den har jag inte lyssnat på ännu.

2008-12-10 @ 20:32:25
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Tomtens Dotter

Jills skiva är jättebra, så den kan jag rekommendera

2008-12-10 @ 21:04:33
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0