Koh Chang eller Göteborg...

...vad väljer du? :P Hade en konversation med min bror idag som just nu befinner sig med sin sambo i Koh Chang i Thailand. Känns lite märkligt numera när man tänker efter hur bra kontakt man kan ha med varandra fast man befinner sig långt borta med stora tidsskillnader. Tack vare internet kan man ju ändå ha direktkontakt, det är härligt. Det är väl tur iofs med tanke på att jag snart kommer befinna mig 5 månader i Australien. Tidsskillnaden är väl lite värre där iofs: Sverige - Thailand skiljer bara 6h, Sverige - Melbourne skiljer 10h. :(

Att jag är en smula avundsjuk på min bror kan jag erkänna. Titta bara på väderskillnaderna mellan Koh Chang och Gbg (där jag kommer tillbringa helgen). Men vem vill ha +28 och sol när man kan ha +3 grader och grått svenskt vinterväder :P

Ärligt talat ser jag faktiskt fram emot min vinterruskiga helg i Gbg. Ska ha en riktig "tjejhelg" tillsammans med mamsen och SysterYster i brorsan och Lindas lägenhet. Vi ska gå på stan och julshoppa, gå på julmarknad på Liseberg, bara mysa och ta hand om varandra. Inte helt fel eller hur?! Ska dessutom passa på att fika med mina goa vänner Nettan & Maraja på söndag och få se deras flotta boningar för första gången.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0