Fagerhult

Ja, nu kan jag väl berätta det som jag hållt (i stort sett) för mig själv den senaste veckan. Sökt ett traineejobb på Fagerhult ( Nordens största och en av Europas ledande belysningskoncern) i just Fagerhult utanför Habo (västra sidan av Vättern - norr om Jönköping). I förra veckan ringde de och undrade om jag ville komma på intervju nästa måndag (dvs i förgår) och det ville jag ju naturligtvis gärna. Så sagt och gjort igår körde jag upp till Jönköping. Hade mamma med mig som sällskap för hennes kusin bor i Jönköping så hon passade på att hälsa på .

Var RÄTT nervös ska jag erkänna men jag hade förberett mig väl - både läst in mig på företaget och funderat på svar på vanliga intervjufrågor. Var två mycket trevliga manliga intervjuare som var väldigt lätta att prata med. Kändes lättsamt och avslappnat och nervositeten släppte ganska snabbt. Tyckte det hela gick väldigt bra i alla fall. Kände inte att jag kunde gjort det annorlunda. Fick lite mer information om traineeprogrammet och företaget också och vårt samtal varade 1,5h utan att det kändes jobbigt eller drygt. Avslutade det hela med en rundvandring på fabriken. Så nu är det bara att vänta. De sa att de skulle lämna besked inom 2 veckor. Jobbiga väntan :) De skulle bara kalla till en andra intervju om de kände att de behövde. Var 7-8 st kallade till intervju för de 3 st tjänsterna som finns. Men jag hade ju klarat första gallringen av de dryga 50 sökande så det är ju bra!

Jag och mamma passade på att besöka A6 en snabbis och uträtta lite ärenden innan vi körde tillbaka. Började lyssna på en rolig bok i bilen. Arto Paasilinas Milda makter.

image761

Gud är trött på människorna och hur världen utvecklat sig. Det var inte så här han tänkt sig att det skulle bli. Ett sabbatsår, en välbehövlig semester, skulle vara på sin plats. Men vem ska träda in i hans ställe? Vem ska agera Gud och ta ansvar för mänskligheten? Sankte Per och ängeln Gabriel vill inte axla ansvaret. Det bästa vore om en helt vanlig människa, en from sådan, kunde bli Guds vikarie.

Tornkranförare Birger Ryynänen trivs på det stora hela rätt bra med livet. Han tycker bra om sitt självständiga arbete högt uppe i luften även om det ibland kan vara ganska långtråkigt. Han fördriver tiden med att läsa böcker och på senare år även med att försöka samtala med Gud. Så en dag kan man nog säga att hans böner blivit hörda. Någon knackar på hans kranhytt och det visar sig vara ingen mindre än ärkeängeln Gabriel. Han kommer med budskapet att Ryynänen utsetts till att bli nästa Gud. Birger Ryynänens himlavandring tar sin början.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det är verklgien spännade! Xante och jag håller tassar och tummar för att det går vägen!! HEJA ANNA! =)

2008-02-06 @ 15:16:38
Postat av: Syster Yster

Jag tror på dig! :)

2008-02-06 @ 17:55:29
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0