Myslördag!

Ja, idag har varit en sån där mysig avkopplande solig dag. Började med att gå på loppis i Dala tillsammans med Maria. Fyndade två lampor och en vas för totalt 70 kr :).Vet inte riktigt om de kommer passa i mitt framtida hem men det visar sig. Inne i nån slags retro 50-60-tals period det är i alla fall säkert.

Klicka på bilderna för att se dem i större format.

Sen tog vi Marias Canon EOS 350D med oss ut i skogen i nästan 2 h och fotograferade. Vädret var soligt (i stor kontrast till den senaste tidens regn) och Pollux stormtrivdes. Kul att få prova fotografera lite med inte så lätt som man kan tro. Är mer och mer säker på att det är Canon EOS 400D, uppföljaren till Marias kamera, som jag vill ha. Som kontrast till alla mina vänner i norr som postar vintriga foton kan jag här dela med mig hur det faktiskt är här nere. Nästan som en annan planet ... eller ja vinter i södra Sverige kan det ju också kallas ;)

image743
Pollux - vacker som alltid och alltid med tungan ute 5 m.

image744
Vinter var det här...snön lyser med sin frånvaro!

image745
Helt plötsligt kom vi ut vid en hage där det fanns kor :)

image746
Det är nått visst med havet! Älskar det verkligen!

image747
Mmm vackert!

Resten av kvällen blir lugn!

Kram och hej!

Kommentarer
Postat av: Anna

havet, HAVET! underbart! Tycker spec om den första! Hade inte alls haft ngt emot att oxå fota med en sån kamera... men som sagt sökandet går vidare...

2008-02-02 @ 22:32:44
Postat av: Lillasyster

Snyggt du har gjort i bloggen. Kul med lite förändring. :)
Å coola fynd. Fina bilder.. .:)

Vill me ha en digitalkamera.. Vill vill vill...

2008-02-03 @ 16:53:29
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0