Dagens jidder...

Ja, jag vet, skämt bort er med massa inlägg hela tiden. Men denna veckan har det varit lite ont om tiden. Har haft fullt upp med mitt updrag i familjeföretaget Flyttfröjd ;) Därför blivit lite bloggtorka på sistone.

image694
 Bilden hämtad från cojjoj, tyckte den var söt :P

Mormor har kommit hem från sjukhuset och flyttat in i sin nya marklägenhet, det gjorde hon i tisdags. Jag, mamma och Bo hade bestämt oss för att göra lägenheten så pass klar så att det bara var tavlorna kvar att sätta upp ungefär innan mormor kom hem. Vi fick nycklarna kl 13 i måndags så ni förstår kanske att stressigt sammanfattar situationen lite. Även om vi hade sorterat ut en hel MASSA porslin, skålar, glas etc som hon inte skulle ha med sig så kändes det lite som om det aldrig skulle ta slut ändå :P Men fint blev det till slut och mormor blev så glad. Jag hade bakat en sockerkaka hemma hos henne tills hon kom hem så det luktade så där gott i lägenheten när hon kom in. Sen har det fortsatt vara lite småfix runt hennes lägenhet och så har jag försökt att x-jobba lite också. Var dock rätt slut efter flyttandet i början av veckan så det blev inte riktigt så mycket gjort som jag hade tänkt mig.

Bestämde mig för att börja söka lite jobb också och konstaterade att jag behlvde uppdatera mitt CV plus att jag behövde en engelsk variant också så det tog lite tid i anspråk. Sen har jag lyckats gå och bli förskyld, ont i halsen och huvudet, på kuppen så idag har jag inte orkat x-jobba heller. Hjälpt mamma plocka lite här hemma och så. VI fick äntligen tid att plocka ner de sista julsakerna och få in det i garderoben. Jag vet, lite sent, men som sagt mormor var prio ett.

Blåser gör det idag fast inte så mycket som jag hade trott att det skulle göra. Västkusten har ju drabbats bra mycket mer än vi här nere i Blekinge i årets januaristorm. Tur att det inte blev en ny Gudrun eller Per .) Undrar vad den här ska kallas, dags för ett tjejnamn igen....kanske Agda eller Berta!?

Nu tror jag att jag ska sätta mig och scrappa lite, känner verkligen för det. Fick lite inspiration när jag tittade in i Annas blogg tidigare. Blir kanske lite bilder om jag lyckas få till något.

Kram och hej

Kommentarer
Postat av: Anders

SMHI döper inte stormarna och eftersom Norge valt att inte heller döpa den så kommer den inte få ngt namn =)

2008-01-19 @ 17:42:50
Postat av: Emma

först händer inget, så händer inget. Å så helt plötsligt är det massor med nya inlägg... :)

Tycker ni har varit duktiga!

kramar

2008-01-20 @ 23:05:13
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0