KitchenAid

Jag tänkte dela med mig om köksassistenten i mina drömmar. :) För det är ju något som alla vill veta förstår jag (tihi). En assistent från KitchenAid (ni har säkert alla sett dem) skulle hemskt gärna få flytta in i mitt kök. Tyvärr, som med allt annat som jag gillar, så är det hemskt dyrt. En assistent kostar 5000 kr och uppåt (beronde på vilken storlek man vill ha på skålen å så)

KitchenAids köksassistent konstruerades redan 1919 då fabriken grundades i Michigan (USA) och har stått sig genom tiderna och blivit en amerikansk ikon. Fabriken tillverkade från början professionella köksmaskiner och utvecklade samtidigt världens första stavmixer för hushållsbruk och senare även en vanlig mixer. 1987 köptes KitchenAid upp av Whirlpool. KitchenAid har funnits på den professionella marknaden i Europa i över 20 år men stavmixern för hushållsbruk introducerades först 1991, då först i Frankrike.

Assistenten, denna ypperliga designklassiker, har blivit berömd tack vare sin styrka och effektivitet. Den gedigna och stabila apparaten, som är helt i metall, hackar, vispar, rör, knådar, blandar och utför lätt och elegant det mest monotona, tidskrävande och tunga köksarbete.

image729
Vilken skönhet :)



Assistenten kommer i alla möjliga och omöjliga färger. Jag gillar verkligen den röda (vad annars). Den i borstad nickel (längst till vänster) är snygg den med. Det är så många som är fina :) Själva maskinen är ganska tung bara...tror den väger sisådär 11 kg. Har i alla fall provat baka med en sån då min gamla au pair familj i USA hade en sån (givetvis) som jag använde när jag bodde där.

Smartson ger den 17 av 25 poäng i sitt test med motiveringen:
Gedigen och tung maskin i stilfull design som finns i olika färger. Monteringen är enkel och med en spak baktill kan man vinkla upp axeln. I locket finns en fiffig öppning för påfyllnad direkt i bunken. Maskinen knådar och vispar effektivt men med ett högt arbetsljud. Det är inte heller någon större skillnad på effekten av de tre högsta lägena och det krävs lite kraft för att lossa bunken. Exklusiv maskin som med fördel står framme och dekorerar köket. Kvalitetsintrycket är mycket gediget men priset är i högsta laget. Går att köpa till funktioner som köttkvarn, grönsaksskärare, passertillsats, pastarullar med mera.

Ja, kanske inte den mest funktionella assistenten som finns på marknaden (men absolut inte dålig på nått vis) en av de dyrare och absolut den snyggaste! Mmmmm me want!!

Kommentarer
Postat av: Anna o Xanté

Tack=)
jo, jag brukar oxå vara lat, men om jag går på ställen där jag vet att X kan vara lös, så brukar det gå bättre, men oftast blir att jag inte fotar förrän jag är nästan hemma ändå...
Men nu i min undersökning så läste jag om en fotograf som hade som tips att man skulle ta MINST ett foto om dagen, även om det var svårt, för då lärde man sig kameran bättre men oxå att man såg motiven lättare och utvecklades snabbt! Så det skulle väl vara ett nytt projekt. Får hur det än är, så är varje dag unik...

2008-01-30 @ 19:05:13
Postat av: Emma

*ler* Har oxå varit kär i kitchenaid ett tag. Fast givetvis helst den svarta eller den i borstat stål. Även om den röda är supersnygg är den mer du än jag. :)

2008-01-30 @ 21:13:10
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: lillasyster

jaja... det kommer. Har inte haft nån inspiration bara... men det kommer. :)

2008-01-31 @ 10:43:22
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0