Less...

...jag är på mitt examensarbete just nu. Känns inte som om jag kommit fram till något. Kanske jag inte har heller. Suck!

Händer inte så mycket annat skoj heller kanske därför det känns extra tråkigt. Ägnade gårdagskvällen till att göra en planskiss över mormors nya lägenhet och ritade upp hennes möbler skalenligt så hon kan sitta borta i Karlskrona på lasarettet och möblera upp hur hon vill ha sin lägenhet. Är ju svårt för henne när hon inte kan vara hemma och hjälpa till. Sen letade jag förgäves igenom hela huset (tom på vinden) efter mina julsaker som jag tänkte jag skulle sortera (har inte haft dem uppe på flera år). Däremot hittade jag mina Höganäs muggar/skålar/äggkoppar (tyvärr saknade jag en skål och två äggkoppar i den gula färgen som jag tror tyvärr har utgått ur sortimentet), en silvertårtspade och min fina Kosta vas som jag fick i 25-års present av mamma. Alltid nått!

image691

På tal om ingetting alls så är det många som undrat varför jag döpt min hund till just Pollux. Pollux har själv bloggat om betydelsen av sitt namn. För intresserade finns historien att läsa i hans blogg som ni hittar här.

Back to work...

Kommentarer
Postat av: Linda

här kommer ett litet peppmeddelande, Kämpa på med ex-jobbet det kommer bli bra!! Känns ibland som att man inte kommer fram till nått vettigt men det kommer du att göra, jag lovar!! kram kram till dig, och hör av dig om jag kan hjälpa med nått!

2008-01-07 @ 17:06:45
Postat av: Emma

var inte så länge sen jag såg dina julsaker (sådär 2 år sen eller så)... Hmm.. undrar var det var?
Borde vara på vinden eller i nån av garderoberna. Har du kollat båda på ditt rum? Eller Anders garderob?
Är mina julsaker oxå borta? antar att de står på samma ställe...

http://www.tradera.com/Hoganas_Collection_Gul_frukostskal-auktion-54818768

Jag är en sån tradera-nörd...

Puss på Kram

2008-01-07 @ 21:00:17
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: Anna o Xanté

ja, jag vet vad du menar. Men det är oxå så himla lätt att förföras av bilderna, det är glashalt ute och det går minsann inte att gå några långpromenader, och dessutom är det mörkt jämt!
Vi ser mycket framemot dott besök!!!
Kämpa järnet nu, vi håller på dig! KRAM

2008-01-10 @ 13:59:00

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0