Get out

Idag har det regnat hela långa dagen. Lite mysigt när man får vara inomhus visserligen men inte så skoj när Pollux ska rastas. Som en liten söndagsutflykt körde jag och Nina till Bodafors och friluftsbutiken  Get out, rolig butik det där (ligger endast ca 5 mil från Jönköping). Hittade massa skoj prylar där men framförallt så inhandlade jag mig en sovsäck. En Haglöf Zensor Pro 5 blev det, tyckte den var ett rimligt val till ett ganska rimligt pris :)

Grön precis som min ryggsäck, känns stabilt :P

Avancerad tresäsongssäck med mycket bra värme/vikt-relation. Finns i tre storlekar, med 205, 190 och 175 cm ligglängd. Fotsektionen är nykonstruerad för en effektivare isolering och varmare fötter. Termokonstruktion med ett lager i över- och underdel. Tredimensionell huva med enhandsjustering. Den lilla huvöppningen ger en bra passform samtidigt som värmeutsläppet minimeras. Enkel klaff med blixtlåsskydd som förhindrar att dragkedjan fastnar. Huvud- och fotsektion har yttertyg i vattenavvisande Ripstop. Storlek 205 finns med vänster-, 190 med både vänster- och höger- och 175 med vänsterplacerat hellångt tvåvägs-blixtlås med autolock. Vänster och höger kan kopplas ihop. Invändig ficka för dina småprylar. Upphängningsöglor. Packpåse med kompressionsfunktion.

Temperaturgränser enl. EN 13537: T comf 1°C / T lim -5°C / T ext -21°C.
Vikt: 1460 g inkl packpåse

Nu får vi väl bara hoppas att jag sover gott i den. Maten planerades också idag så jag känner att vi var riktigt produktiva. Inhandling sker på tisdag och sen ska jag försöka mig på att torka egen köttfärssås. Får se hur det går.

Nu ska jag diska, sen softa lite framför tv:n tror jag. Imorgon börjar sista jobbveckan innan semestern.

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Hej i sommarnatten.

Har inte haft tid att surfa runt men tänkte titta lite på din sida och önska dig en underbar fortsatt sommar.



www.digiscrapp.blogspot.com

2008-07-07 @ 02:48:10
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Elin & Tipp

Det låter som om ni börjar bli redo för semestern :) Låter som ni kommer få jätteskoj :) Ska Pollux med på vandringen??

Kram!

2008-07-09 @ 16:18:10
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Hanneles paradis

jag fuskade väl, sov i en säng med riktiga lakan ;)

2008-07-09 @ 18:14:05
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Hanneles paradis

Haglöf har bra grejer, fick låna sonens fina tröjor till vandringen.

2008-07-17 @ 11:34:34
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0