Förvandlingen fortsätter...

Ja, i helgen har det hänt lite hemma hos mig. MamBo har varit här och faktiskt mest tagit det lugnt denna gången (mycket ovanligt). Vi har suttit ner och pratat och ätit lite gott. De kom upp med min Emma stol/fåtölj som passade som handen i handsken i sovrummet. Titta bara så fint det blev. Den är grön med medaljongmönster precis som jag ville ha det. Jättefin kvalitet ser ut som om man aldrig ens suttit i den. Vilka fynd man kan göra på Blocket!

image958

Sen fick jag lite assistans med att klä om Carl Malmstenstolarna i mitt fina nya turkos/gröna tyg som inköptes efter bra konsultation från syster, bror och Linda (tack för hjälpen!) Tycker det blev jättebra, helt andra stolar! Tänk vad lite tyg kan göra. Ni ska vara glada att jag inte publicerar bilder på den äckliga typ 50-60 år gamla skumgummin som stolsdynorna var stoppade med (eller ja, vi tror att det en gång i tiden har varit skumgummi iaf). Riktigt läskigt var det! Tyvärr har jag bara två stolar så jakten på ytterligare minst två till fortsätter (har tyg till två sitsar till iaf). Så är det någon som kan tipsa om var jag kan få tag i några fler (helst samma modell) så får ni gärna hojta!

image954

Sen har min OpenBox tagit plats inne på kontoret också. Blev även det superfint och vilken bra belysning det blev. Kommer gå hur bra som helst att sitta och pyssla under den :) Tyckte det blev väldigt fint med tavellisterna (som visserligen kom upp redan förra helgen) med bara svarta ramar i olika format. Hade dessa tavlor med svartvita foton uppsatta på väggen i Luleå men hade inte riktigt konstaterat var eller om jag kunde ha dem här i den här lägenheten. Men tillsammans med den svarta lampan tyckte jag det blev fräckt!

image957

Konstaterade att min Lisa Rinnevuo tavla - Babyfriends - som jag hade satt över soffan såg alldeles för fjuttig ut (minns ni inte så kolla här)så jag gick upp på vinden och hämtade ner min tygtavla som jag hade i Luleå och inte riktigt hittat någon plats för här och satte den över soffan istället. Blev jättemycket bättre. Behåller den sålänge iaf innan jag hittar något annat som eventuellt skulle passa bättre.

image959

Lisa tavlan fick istället pryda sin plats i hallen på en mycket mindre vägg och där blev den jättefin :) En av spotarna från Frank (som även den kom upp förra helgen) lyser dessutom rakt på den så det blev väldigt effektfullt. Blir kanske någon bild på det sedan när hallen är lite mer klar. Det artar sig, snart är det mesta helt klart. Mest fix med hallen sen är det mattor som saknas i rummen och så blir det väl lite småfixande efterhand. Har t om fått hem golvlisterna denna helgen (de sitter inte på plats men de ligger i en prydlig hög bakom soffan). Steg ett i processen att få dem på plats. Tack mamma & Bo för all hjälp! Vet inte vad jag skulle göra utan er :P

Nu ska vi vänta på att det ska bli lite svalare innan jag och Pollux tar oss en promenad. Får se om vi går upp i skogen, vi gick motionsspåret där igår och då upptäckte vi en liten söt vit kattunge som satt uppskrämd i ett träd och inte visste hur han skulle komma ner. Du skämtar tänker ni, klart han kunde komma ner. Han kunde säkert men han visste inte om det, de hjärtskärande jamen skojar man inte bort. Han var på väg ner flera gånger med ångrade sig när han såg hur högt det var. Försökte förgäves locka på honom en bra stund och få honom att gå ner men det gick inte så vi fick lämna honom. Vet inte om jag vill gå förbi idag med risk för att han fortfarande sitter kvar den lilla stackarn. Är man djurvän så är man helt enkelt.

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll! Imorgon är det jobb som gäller igen, dock bara en kort vecka ju. Det är nice! Nästa helg blir det en tripp till västkusten och en kompis sommarstuga utanför Uddevalla. Hoppas det blir lika bra väder som den här helgen, då blir det ju kanon!

Tillägg kl 19:44
Ok, jag kom ju på när du sa det syster att det allra heligast (fniss), sovrummet inte riktigt visats så mycket. Inte haft en bild med sen innan IKEA äventyret då sängstommen inhandlades och än mindre med byrån som också blev monterad förra helgen. Så här kommer några bilder på sovrummet. Tyvärr är ju min kamera inte så bra och linsen i stort sett omöjlig att hålla ren så korten blev sådär. Men ni förstår säkert.

image960

image961

Den enda som inte var så nöjd med byråns placering var Pollux för stället där den står var "hans hörna" innan. Fast min plan är ju att inte ha djuren i sovrummet sen så då gör det ju inget. :) Nova tog Emma stolen till sitt hjärta med en gång så det är kanske inte så bra att hon är i sovrummet på nätterna heller.

Kommentarer
Postat av: Emma

SUpersnyggt! Saknade dock bild på byrån i sovrummet... :p

Ska bli kul att få se allt Live. :)

2008-06-01 @ 19:03:48
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Halvmånarna

Klockrent!

2008-06-01 @ 23:57:22
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0