Lugnet efter helgen...

Då var midsommaren över med sill, nubbe, skärgård, regn och allt annat det innebär. Det var trevligt fast som sagt kunde ju vädret ha varit bättre kom skurar lite titt som tätt med kraftig vind. 22 sekundmeter blåste det i en skur, ganska mycket med andra ord och resultatet blev att midsommarstången gick av och en av trubadurerna fick stången i huvudet och fick åka räddningsbåt in till land. (Missade dock detta då vi åt precis då men ryktet spred sig). Så här fin såg stången ut när den åter rests :)


Jag och Maria var givetvis lite kameranördar då Maria tagit med sin systemkamera och jag hade en nyinköpt kompaktkamera med mig...blev en Canon Ixus 80IS under veckan och jag var ju tvungen att leka lite med den i helgen och lära mig hur den fungerar. Vi fotade lite och bläddrade i kameratidningar och jag fortsatte tråna efter mitt systemkamerainköp. :)


Canon IXUS 80 IS

Så här kommer min midsommar i lite bilder....









Jag hade ju hoppats att helgen även skulle innebära att jag fick träffa Malin och Scilla, Lina, Emelie, Ola och lilla Theo men väder, vind och andra omständigheter gjorde att det inte blev så. Nästa gång kanske. Får väl sammanfatta helgen med att den blev helt ok efter omständigheterna men det är rätt skönt att vara tillbaka hemma igen. Imorgon blir det jobba som vanligt, dock kommer trainee nr 3 tillbaka från sin 6 veckor långa vistelse i England så vi får väl lite roliga historier om det att lyssna till kan jag tro.


Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Oj, vilken midsommar ni hade då ;) Vi hade faktiskt uppehåll hela midsommar :) Hann med att spela både brännboll, kubb och fotboll ;)

Jag har också köpte en ny kamera :) Blev en Nikon D40 (tror jag... För jag beställde den på pccity igår ;) så det återstår väl att se om det kommer nån. :P)

Hälsa Pollux från oss!

Kram!

2008-06-23 @ 19:58:53
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0