Härliga vinter...

Jag skulle ju återkomma med mer information om redovisningen så här kommer det. Kom som sagt upp i torsdags kväll. Resan gick utan problem och Anna hämtade mig och Pollux på flygplatsen. Onsdagen startade tidigt, Anna skulle till skolan så jag passade också på att stiga upp. Började dagen med en timmes promenad i skogen med hundarna. Så härligt med snö! Pollux var hur nöjd som helst med att skutta runt i snön.

image846

Efter promenaden så satte jag mig för att göra färdigt mitt power point material inför redovisningen vilket inte var färdigt förrän på kvällen. Vi la oss i alla fall innan kl 24: :) Fredagen, redovisningsdagen, var jag på skolan strax efter kl 8 för att hinna förbereda redovisningen ytterligare (den böörjade inte förrän kl 10). Pratade lite med min handledare och riggade salen. Såg till att allt fungerade. Redovisningen gick ganska bra. Lite nervös men inte hemskt mycket. Det tog ungefär 40 minuter och sedan var det opponentens tur. Han kom med lite konstruktiv kritik och det gjorde Stig också och sedan var det över! Sååå skönt. Nu är det bara korrigering och slutfix på rapporten sen är examensarbetet godkänt. 

Gick hem och käkade lunch och gick sedan ut med hundarna. Tillbringade sedan eftermiddagen med att gå på stan med Anna. Var givetvis på Lajm en sväng, scrappingbutiken här i Luleå, hon hade dock väldigt utplockat så det gav inte så mycket. Sen var vi ju och tittad e på tavlorna och var och fikade. Kl 19 var det sedan dags att gå på genrepet av teatern "Stjärna" som spelades på Norrbottensteatern. Vi hade fått biljetter för 20 kr eftersom vi är studenter - lyxigt! Gick med Annas kompisar Karin och Mona. Tyckte personligen inte att den var så bra, men jag kanske var för trött för att uppskatta den. Har varit så mycket den senaste tiden så min kropp sa ifrån när jag väl var klar med redovisningen. Spänningarna släppte väl för jag blev helt skakis i hela kroppen :)

Snälla Magnus lånade ut sin bil till oss när vi skulle ta oss hem från teatern eftersom det var länge tills bussarna gick. Funkade dessutom perfekt eftersom vi skulle ses som  igår och gå en sväng på isen tillsammans med Carin & Krilleoch alla hundarna. Ursprunligen hade vi tänkt köra ut till Jopikgården och äta våfflor men nu blev det istället promenad i Södra hamn och våfflor hemma hos Carin och Krille istället. Kallt var det minsann, runt -11 och bitigt i kinderna.

image848

image850

Fick för första gången se Carin & Krilles nya lägenhet som de flyttade in i, i februari. Riktigt fin håller den på att bli! Efter en slapp eftermiddag i stan så åkte jag och Anna bussen hem med vovvarna och satte oss för att scrappa. Har varit ganska mycket action sen jag kom upp men det har varit mysigt. Idag kommer vi nog bara ta det lugnt hemma och scrappa lite.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vilka härliga vinterbilder. :)Pollux är såå sööt!!!
Härligt för dig att den största delen av alla redovisningar å så är över... :)
puss på kram

2008-03-09 @ 13:40:39
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Lisbet

Nu är jag ute på bloggrunda igen. Passar på innan friidrotten börjar. Känner att jag behöver inspiration så jag tittar in på din sida för att fylla på inför veckan.
Härliga hundar
Ha en skön vecka

2008-03-09 @ 14:28:15
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilken härlig dag ni verkar haft!
Dien är inte qk utan bosskut...därav ditt problem med att inte hitta nr på den. :)
Kram!

2008-03-10 @ 20:48:27
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0