Alla älskar måndagar....

..eller var det inte så det var :P Min måndag var allt annat än trevlig kan jag meddela. Avslutade helgen med att komma iväg hem lite senare än planerat vilket innebar att jag var uppe i lägenheten efter att ha sprungit en massa vänder upp och ner med packning ca 21.30. När man kommer hem efter att ha varit borta några dagar så hittar man ju alltid lite att pyssla med...eller det gör iaf jag så jag pysslade tills jag tyckte att klockan blev på tok för mycket. Då kunde jag inte somna utan var helt nyfiken på hur min bok skulle sluta....hade lyssnat på ljudboken i bilen under hela resan så jag avslutade kvällen med att läsa de sista sidorna i pappersupplagan. Är Stieg Larsson jag läser förståss så nu måste jag skaffa mig sista boken i serien. Resultatet blev iaf sisådär 4,5h sömn innan det åter var dags att stiga upp och åka till drömfabriken. Såg inte direkt fram emot veckan heller för jag tillbringar den i plåtverkstaden vilket innebär stansa/bocka/svetsa plåt ungefär - inte riktigt min cup of tea.

Dagen blev seg och långdragen för jag var så trött...gjorde inte saken bättre att jag bara fick stå bredvid och titta på för att det inte fanns något för mig att göra. Runt 15-snåret började jag dessutom drabbas av huvudvärk. Suck! När jag väl kom hem var jag både trött och hade ont i huvudet. Gick ut med Pollux och gjorde sedan den dagliga dammsugningen av lägenheten. Efter det hade jag så ont i huvudet så jag mådde illa så jag gick och la mig. Det enda man kan göra vid dessa trevliga migränanfall. Somnade iaf och vaknade kl 2 (!) på natten. Lyckad måndag...kan erkänna att jag har faktiskt haft bättre. Tur att min tisdag varit bättre.

Idag vaknade jag hyffsat utvilad utan huvudvärk, har fått bocka plåt hela dagen och nu ikväll blir det matshopping och tvätt (har redan hunnit dammsuga och cykla med Pollux). Dessutom väntade två roliga paket på mig idag - 2 månadspaket från Scrapbook Nook (mitt aprilpaket var lite sent så det kom samtidigt som majpaketet). Jättefina och det riktigt spratt till i scrappingnerven (japp det finns faktiskt en sådan!). Ska verkligen försöka få ro att sätta mig lite i helgen och pyssla nu när jag har ett skrivbord!

image934

image935
Majpaketet

Dessutom fick jag idag veta att jag är mer än välkommen in i projektet med flödesmonteringen. Pratade kort med projektledaren idag och vi ska träffas och sätta ihop en plan om hur många dagar i veckan han kan stjäla mig från mitt andra projekt och vad jag ska göra. Riktigt skoj! Ser verkligen fram emot det. Jag är numera känd som "Ergonomi-Anna" i den projektgruppen. Haha, ganska komiskt ändå! Jag har kanske brett på lite vad det gäller min ergonomiexpertis men det blir nog bra.

Nu ska jag lägga på ett kol med kvällen sysslor så jag kan avsluta kvällen med en dusch och lite lugnt mys i fåtöljen.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hihi. Tack. Är faktiskt riktigt nöjd. Ser fram emot det där live-besöket. :)
Persiennen blev jättebra. Satt perfekt och det blev mycket bättre mörker. ;) Behöver korta den lite, men det får bli ett senare problem. :)
Fint scrap-paket. Alltid kul att få lite paket på posten. :)
puss på kram

2008-05-06 @ 23:18:28
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Vissa dagar är det så... Men så mycket bättre de andra blir när man har såna dåliga dagar ibland hihi.
Kram!

2008-05-07 @ 17:09:47
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Anna

Va härligt majpaketet ser ut! Förstår att det börjar klia i scrapfingrarna.

2008-05-08 @ 07:37:09
Postat av: Lisbet

Känner mig lite som en skurk för jag har tagit mig lite tid för en bloggrunda. Känner att jag behöver få lite mer input från andra, hur just du har fått ihop dina alster med färger och form. Det är bara så underbart att få tillfälle att insupa och låta sig inspireras. Underbat majpaket också.
Ha en skön torsdag.

2008-05-08 @ 14:19:43
URL: http://digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0