En helt vanlig onsdag...

Hörde gnällas lite om att jag bloggar för dåligt. Kan inte annat än hålla med. Det är bara det att jag inte riktigt orkat göra nått roligt inspirerande inlägg och inte riktigt haft så mycket vardagligt tråkigt att bjuda på heller. Men eftersom önskemål om uppdatering sökes så kommer här en liten tråkig vardaglig rapport.

Röjningen av kontoret fortsätter, bara 5 flyttlådor ouppackade nu (mest kontorgrejs och böcker). Inte fått några golvlister ännu då en rekognisering i helgen visade hutlösa priser. Dumt att betala mer än nödvändigt då man har kontakter så man kan få det billigare i Karlshamn. Har iaf ått upp gardiner i vardagsrummet och väntar ivrigt på min soffa. Så skönt det ska bli när den dyker upp. Den packas (enligt ett sms från IKEA) på lagret vilket jag tycker inte borde ta 11 dagar så jag hoppas på en tidigare leverans. Har fått lite kontakter kopplade i helgen och en garderob till hallen är beställd (leverans om sisådär 4 veckor). Det artar sig :) Nu börjar snart mattletandet. Lite svårt att bestämma mig vad jag vill ha för lampor också till hallen och köket. Lite kräsen tror jag. Kommer snart nya foton på hur det ser ut i lilla lägenheten, ändrats en hel del sedan de senaste, men jag kanske väntar tills soffan finns på plats.

Annars jobbas det på, upp tidigt på morgonen mest varje dag. Tidigare än vanligt blir det 2 dagar i veckan då Erica och jag bestämt oss för att simma vilket vi kombinerar med att vara på jobbet kl 7 så vi kan gå därifrån vid 15.30 ungefär. Mycket smart på pappret, lite jobbigt i praktiken :P Sen jag skrev sist har jag och Erica även hunnit med två stycken roadtrips för att besöka både Elenco Lighting i Borås och Fagerhult Retail i Bollebygd (delar av Fagerhult koncernen som gör utomhusbelysning respektive butiksbelysning.) Intressant och lite skoj att få se något annat än Habo :)

En annan äcklig upptäckt är alla fästingar som året verkar bjuda på. Tror jag har plockat runt 10 på Pollux redan och en på mig själv (superäckliga småkryp). Ser verkligen ingen anledning till att dessa äckliga djur ska få leva. Någon som kan förklara vad de gör för nytta?

Har hittat en Emma stol/fåtölj också som jag vill köpa. Enda lilla problemet (som visserligen går att lösa) är att den finns i Hässleholm. Hur det ska fungera rent logistiskt har jag inte kartlagt ännu.

Så nu har jag uppdaterat utan att jag egentligen tillfört något vettigt. Förhoppningsvis finner jag utrymme och ro att sätta mig och scrappa lite i helgen, det har jag inte gjort sen Luleå....dvs för snart 2 månader sen. På tok för långt uppehåll!

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt när det händer lite grejer. :)

2008-05-21 @ 18:23:08
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Anna G

Va roligt att du är tillbaka;) hihi
Ska bli spännande att se lite scrappade alster snart, man längtar ju!! Ha en fortsatt bra vecka.

2008-05-21 @ 18:31:49
URL: http://xante.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0