Grantema...

Jag fortsätter på grantemat och visar några fina julgransmattor. Finast av de alla tycker jag den här första är från danska Én Gry & Sif. Den är tillverkad i 100% ull (från Nya Zeeländska får). Ullen tovas för hand i Nepal och ni kan ju därmed räkna ut att den inte är särskilt billig :P 1 530 kr kostar den närmare bestämt och finns på inreda.com.
Julig julgransmatta i mörkrött med vita pärlbroderade hjärtan. Diameter 150 cm.

En söt budgetvariant hittar du på Rusta. Filtmattan  som mäter 100 cm i diameter, kostar endast 79 kr och finns i rött, svart, grått och rosa.
Vill man vara lite modernare kanske IKEA:s KALLT, julgransmattan med belysning är något att satsa på.  Mattan är grå, har en diameter på 94cm, brinntid på LED dioderna i minst 20 000 h och kostar 299 kr.
Rotor Design, som gör de fina ljusstakarna jag skrivit om tidigare (HÄR), har även en fin julgransmatta i sitt sortiment. Mattan är antracitgrå och tillverkad i ren ull med rött kantband och en broderade julbock som dekoration. Diametern är 95 cm och den kostar 450 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0