Låt julens budskap nå alla på vår jord...

Låt det bli jul även i år
och i människohjärtan ett hopp som består.
Jul, även i år.
Och känn högtidens kärlek  var helst du än går,
på en landsväg som leder till timrade hus,
storstadens gator med glimrande ljus

Låt julens budskap nå vår jord,
låt människor höra glädjens ord.
Och högt ovanför en änglalik kör
som sjunger om ljus, om hopp och om tro.
Låt julens budskap nå vår jord,
sätt främling och vän vid samma bord
Låt rädslan ta slut och vreden dö ut
evinnerlig fred, vårt eget beslut.
Låt julens budskap nå alla på vår jord.

Låt det bli jul även i år.
Och låt flingorna falla igen så vi får.
Jul även i år.
Gör så barnen får somna där tryggheten rår.
Låt det finnas gemenskap med vänner från förr,
välkomna nya och öppna din dörr.


Låt julens budskap nå vår jord,
låt människor höra glädjens ord.
Och högt ovanför en änglalik kör
som sjunger om ljus, om hopp och om tro.
Låt julens budskap nå vår jord,
sätt främling och vän vid samma bord
Låt rädslan ta slut och vreden dö ut
evinnerlig fred, vårt eget beslut.
Låt julens budskap nå alla på vår jord.

Låt det bli jul även i år
Med de tankar och gåvor vi ger och vi får.
Jul, även i år.
Ett budskap om frid som vi alla förstår.
I från vidsträckta stränder, från land och till stad
snöklädda toppar och blånande hav.


Låt julens budskap nå vår jord,
låt människor höra glädjens ord.
Och högt ovanför en änglalik kör
som sjunger om ljus, om hopp och om tro.
Låt julens budskap nå vår jord,
sätt främling och vän vid samma bord
Låt rädslan ta slut och vreden dö ut
evinnerlig fred, vårt eget beslut.
Låt julens budskap nå alla på vår jord.
Nå alla på vår jord!

Texten ovan kommer från julsången med samma namn från Lasse Berghagens julskiva Jul i vårt hus. Tycker texten är så fin så jag tänkte jag skulle dela med mig av den till er. Försökte hitta låten på Youtube men det gick inte så bra...Lasse är ju inte riktigt hetaste artisten i stan :P Men lyckas ni få tag i den så rekommenderar jag er att lägga till din till er julsångslista, den är fin :)

Hoppas alla haft en trevlig första advent, nu är det sängdags så jag orkar med morgondagens jobb. Men jag kan informera att både mobiltelefon och mp3 spelare nu är julladdade. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0