Liten tjuvstart...

...på adventspyntandet har jag gjort. När jag ändå går runt här och pysslar och städar lite så tänkte jag att jag kunde ju sätta upp ljusstaken i fönstret och provtända den för att se att alla lampor är hela. Sagt och gjort, min ljusstake som varit med mig  sen jag var liten och som alltid stått i mitt fönster vid advent (så länge jag bodde hemma) har nu flyttat tillbaka till mig och pryder nu sin plats i vardagsrumsfönstret. Märkligt hur liten den ser ut i mina stora fönster, hemma har de alltid känts så stor :P Den kommer dock få stå släckt hela veckan för adventsljusstakar får man inte tända förrän första adventshelgen det vet ni väl?! :)

Ser ni det ligger snö nere på parkeringen...haha...så lite så det inte ens får räknas. Så här vintertid saknar jag faktiskt Norrland!

Julgardinerna i köket har faktiskt också kommit på plats. De är dessutom inte så juliga så det kändes ok.
Blev väldigt sugen på att köpa svart sprayfärg och spraya benen på mitt köksbord när jag höll på att fixa i köket. Får se om det kanske kan bli ett veckoprojekt den här veckan. Hade varit kul att förändra köksbordet lite. Sen letar jag febrilt efter stolsskydd till stolarna, vill ha svarta med kappa likt de på bilden nedan. Vet att Gripsholm har dem men jag vet inte var man får tag på dem. Någon som vet?
....Sitsarna på stolarna jag har är nämligen gjorda i "bambu" vilket är väldigt mysigt att klösa på tycker Tussi och de håller därmed på att bli helt förstörda. Eftersom jag inte är sugen på att köpa nya stolar just nu så insåg jag att dynor var ett bra alternativ. Nog jiddrat. Nu ska jag dammsuga och sedan ta en promenad med Pollux i det friska höstvädret.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att få julstöka lite. Jag får minsann vänta några veckor till, tills vi är installerade i den nya lägenheten, och sedan ska jag knappt var där över julen iaf! haha.

kram

2008-11-22 @ 12:29:10
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad fint det blev med ljusstaken. Det påminner mig om att jag verkligen måste putsa mina fönster om jag ska kunna sätta upp min ljusstake... Jag avskyr att putsa fönster! =(

Gardinerna var jättefina! :) Var var det du hade köpt dem nånstans?

2008-11-23 @ 10:46:34
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Anna

Tror jag köpte gardinerna på Växtriket i Luleå. Men jag är inte säker på att jag minns rätt :)

2008-11-23 @ 13:00:41

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0