Livet rullar på...

...i typ 190 och jag känner knappt att jag hinner med. Den här veckan har susat förbi i rasande tempo och jag har knappt hunnit blinka. Mycket på jobbet just nu så tankarna hamnar där även när jag är ledig. Har faktiskt blivit lite jobb på kvällarna också den här veckan, något jag annars har lovat mig att jag ska låta bli. Två dagar har spenderats flitigt arbetande i Borås och i torsdags var jag i storstan för att möta upp med några designers och diskutera lite utomhusbelysningskoncept. Roligt och givande, svårt att föra diskussioner över telefon när man spånar kring olika design/konstruktionslösningar. Hur givande det än var i Sthlm så innebar resan en lååång dag.

Förutom allt jobbrelaterat har jag iaf lyckats se Lelias jul (blev riktigt baksugen) fast jag lyckades somna i reklamen för jag var så trött...hade innan dess stressat från jobbet för att hinna på kinesiskan (bara en gång kvar nu på kursen) och när jag kom hem la mig i soffan med en kopp te och Leilas jul och då blev jag tröööött... Som vanligt är det bitterljuvt med helg - fruktansvärt skönt att få vila och vara ledig men väldigt ledsamt och ensamt att behöva spendera den utan en kär vän. Tänk att få komma hem och bara mysa och ha det trevligt på fredagen men någon man verkligen verkligen tycker om. Istället för att själv lulla omkring och prata med djuren som en galen gammal tant. :P

 

Helgen kommer iaf bjuda på lite plugg, stickning (vill bli klar med min gosiga tjocka halsduk det börjar ju bli kallt nu) och så ska jag njuta av sovmorgon och långa promenader med Pollux. Försöka slappna av och koppla av....Mindre roligt är väl städningen som behöver genomföras...tur att det snart är första advent så jag kan få pynta lite, det är roligare än att städa. :) Nu närmast bjuder kvällen på lite mat.

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Anna G

haha! någon mer som har fullt schema?! Hoppas nu du får en riktigt mysig helg! kram från oss två

2008-11-21 @ 19:00:01
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Gillar verkligen Leila, hon gör så mycket goda saker! :)



Hoppas du inte får en allt för tråkig helg utan att du kan njuta lite av att det är lugnt å mysigt. :)

puss på kram

2008-11-22 @ 12:36:16
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Elin & Tipp

Jag känner igen känslan om helgen... Man vill ha någon att dela sin lediga tid med. Hur mycket man än älskar sina djur så vill man ha en människa också att dela livet med... Men det löser sig kanske till sist ;)



inte konstigt att du blir trött med allt du håller på med. ;) Full rulle verkligen ;)



Ha det underbart du och Pollux!

Kram!

2008-11-22 @ 18:58:17
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0