A som i Anna...

Det har varit en hektisk vecka med kvällarna fyllda av husliga aktiviteter som tvätt, strykning och städning. Släng in en kvällskurs i kinesiska och en trevlig kvällsfika så får du ett späckat schema. Känner fortfarande inte att jag är ikapp med allt som snurrar runt i huvudet på mig men jag är en bit på väg. Imorgon blir det bakning innan familjen dyker upp för kalas. Puh...

Men för att fatta mig kort innan jag gör klart den sista städningen och stupar i säng ska jag berätta den lite roliga historien som jag nämnde i söndags. Vi börjar från början...helgen tillbringades i Göteborg på en riktig tjejhelg med Friday & Co. Härligt! Tusen tack brudar för att ni finns, precis en sådan helg jag behövde. Men fredagen spenderades i sällskap av syskon med respektive hemma hos syster i Halmstad. Eftersom bror inte kan komma till Jönköping i helgen när vi andra ska fira födelsedagar så hade vi lite tjuvstart på firandet med presentutdelning (det är nu historien kommer in).

Jag har som bekant önskat mig en bokstav, och inte vilken bokstav som helst utan ett A. Och inte heller från vilken butik som helst utan ett specifikt A jag sett i skylten på en specifik affär - Méli de Mélo. Tro det eller ej men mina inte så subtila hintar om detta hade lönat sig och Linda och mina underbara syskon hade införskaffat just detta A:et. Det är väl bra i sig men det hela kom med en twist. Ägaren till butiken som hade hjälpt dem hade frågat vad de sökte, Anders hade berättat att de ville ha ett A som de sett i skylten som present till sin syster. Och hur det riktigt kom sig är lite oklart men hon hade frågat om jag bodde i stan eller något sådant och Anders hade sagt att jag bodde i Jönköping och på något sätt hade det kommit fram att jag hette Anna. Då hade hon frågat om jag bloggade och Anders hade sagt att  så var ju faktiskt fallet och då hade hon frågat om jag var TokFia?!

Hennes kompis hade hittat min blogg och inlägget om hennes butik och tipsat henne så hon hade gått in och läst. Har du hittat hit igen kan jag hälsa att jag blev VÄLDIGT glad för mitt A och historien som nu följde med den. Pappret var väldigt uppskattat också, har sparat det så det kommer nog till användning i något pyssel :)

Så här fint pryder A:et sin plats jämte min fina fikus:


Nu måste jag fortsätta fixa så mitt hem är prydligt och fint när jag får besök imorgon. Har faktiskt slagit på stort  inför den stundande födelsedagen och varit och klippt mig idag dessutom. Känner mig faktiskt mycket gladare (och snyggare) just nu. Får se hur piffigt det hela är imorgon bitti när jag vaknar.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vad fint det blev. Ska bli skoj att få se det live. =) Å nej, ett träningsschema på kylskåpet räknas inte, men att ta sig till träningen 1 gång räknas faktiskt inte heller...

ses snart. Puss på Kram

2008-10-03 @ 12:27:36
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0