Ups and downs...

Det är märkligt hur jag vissa dagar kan må skit och inte se någon ljuspunkt alls i tillvaron. Och så bara vänder det helt plötsligt och livet känns ljusare och mer positivt. Som just nu, efter en allt för lång svacka så känns allt (iaf idag) bra mycket bättre. Det kan ju iofs bero på att jag får besök av massa goa kompisar i helgen, att jag ska ha inflyttnings- /födelsedagsfest och göra stan osäker på lördag (premiärutgång i Bönköping...nästan pinsamt att erkänna). Längtar verkligen efter att partaja lite! Och jag vet att med gänget som kommer, kommer det inte bli några som helst problem att rocka loss! Precis som på den gamla góa studenttiden ;)

Samtidigt som jag verkligen ser fram emot detta så känner jag mig grymt trött i hela kroppen. Spegelbilden som möter mig på morgonen är inte vacker...en sliten Anna med rödsprängda ögon. Har varit fullt ös de senaste veckorna känns det som. Samtidigt kan jag inte riktigt sätta fingret på vad jag gjort, inte på fritiden iaf.

Var en trevlig dag på jobbet idag. Mitt första projekt som handlat om att kartlägga planeringsprocessen på fabriken i Habo som jag inte riktigt avslutat ännu, börjar närma sig ett  avslut. Min handledare återkom med feedback idag och han var mycket nöjd med jobbet jag gjort och det känns ju alltid bra. Lite mindre ändringar och tillägg som jag jobbat med idag och ska slutföra i morgon tänkte jag är kvar och sedan lite redovisning för planerarna och ledningsgruppen (ja, tydligen var arbetet så viktigt....who knew ;) ) Men jag är optimistisk att det kommer vara till nytta och att det kommer användas och inte bara hamna på någon hårddisk någonstans och samla damm. Kan saker samla damm på en HD??



Sen är jag bara så glad över mina hundpassare. Vet inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna att få det så bra på den fronten. De ställer upp jämt och passar Pollux, som ikväll när jag kom och skulle hämta honom efter jobbet innan kinesiska kursen så tyckte de att han kunde vara hos dem tills jag kom tillbaka. De köper matskålar och säng till honom för att jag inte ska behöva släpa med mig saker, passar honom när jag är på utbildning och annat med jobbet eller som förra helgen när jag var i Gbg och roade mig och inte kunde ta med honom pga allergier. Jag väljer att se det positivt, annars skulle man ju kunna se tecknen i en negativ synvinkel och gissa att det en vacker dag inte är någon som öppnar när jag knackar på för att hämta honom och att de har flytt fältet med Pollux.....:P

Pollux har verkligen fattat  hur systemet fungerar. På morgonen när jag lämnar honom sätter han sig i hallen och tittar på mig som om han vill säga till mig "Du kan gå nu" och när jag kommer för att hämta honom kunde han inte bry sig mindre om hundpassarna, då är det matte som gäller! Tur att  man fortfarande är mest populär ;) Nämnde jag att de inte vill ha något betalt?! :P (Nu vill jag ju verkligen betala dem för jag uppskattar det de gör så jag gör det ändå men bara själva grejen)

Nu ska jag kura upp mig i soffan med en tekopp en stund. Måste mota bort förkylningen som jag känner smyger sig på (tack familjen för att ni delade med er av era baciller när ni var på besök). Kanske borde dammsuga lite också och diska....Direkt efter jobbet ska jag hämta upp Linéa på stan. Ska bli så skoj att ses, vet inte hur länge sen det var sen sist....lätt över 1,5 år. :)

Kommentarer
Postat av: systret

You know me.. Älskar att dela med mig. :)

Bra att det känns bra syster, hoppas helgen blir riktigt lyckad! :)

2008-10-08 @ 21:16:56
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0