Aussie it is!


Sådana här kommer jag förmodligen att få se

Idag blev det klart att utlandsprojektet inom traineeprogrammet kommer äga rum i Australien. Vi har ganska nyligt köpt ett belysningsföretag där och nu blir det en ny fabrik som vi får tillgång till 1/5 (om inget går snett innan dess) och mitt arbete kommer handla om att vara med och utforma den nya produktionsenheten. Vet inte så mycket detaljer själv ännu så jag kan inte berätta så mycket mer men det kommer förmodligen involvera en del arbetsplatsutformning och lite sådant iaf.

Det är väl lite med skräckblandad förtjusning som jag kommer tillbringa 5 månader i Melbourne, april-augusti nästa vår. Jätteskoj, världens chans. Men om jag känner mig ensam i Jönköping (vilket jag fortfarande gör).....hur kommer det då att kännas att vara ensam på andra sidan jordklotet. Fast å andra sidan kan det vara skönt att komma bort från allt gammalt som ligger och gnager på tankarna jämt och ständigt, få ordentligt miljöombyte, förtränga/glömma och förhoppningsvis ha riktigt skoj. Mina tankar kring resan kommer nog att hinna svänga fram och tillbaka lite de kommande månaderna allt eftersom resan närmar sig så bry er inte allt för mycket om mitt jidder.

Givetvis kommer jag göra det bästa av situationen och förhoppningsvis kan jag ta ut lite semesterveckor under vistelsen och resa runt en del. En liten nackdel är väl att jag helt kommer missa sommaren nästa år då det är vinter i Australien under sommarmånaderna när jag kommer vara där. Men man kan ju inte få allt.

Ja, inte direkt på skrivhumör så det blir inte så mycket mer än så här idag. Trött och seg efter en lite tuff vecka. Var i Sthlm över dagen igår vilket var intressant men lite tröttande då jag åkte hemifrån strax efter kl 6 och var hemma igen efter 22. Hann iaf träffa Anna "Lisa" (en kompis jag lärde känna i Luleå) och skvallra lite. Det var mysigt!

Längtar till helgen men samtidigt inte.  Blir lite rastlös, känner mig ensam och funderar på tok för mycket på fel saker när det blir helg men samtidigt är det skönt med sovmorgon och chans att ta igen sig lite. Skulle så gärna vilja ha någon (annan än Pollux) att dela min lediga tid med. Avundsjuk på alla som kan gå hem och fredagsmysa med en sambo eller pojkvän och som har kompisarna på nära håll och kan umgås med dem också. Aldrig är man nöjd!

Kommentarer
Postat av: Emma

Australien verkar ju grymt! =)Hoppas det blir så nu bara...

2008-09-19 @ 08:11:03
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Carin

Hej! Gud så spännande att åka till Australien. Du får hälsa Celin från mig hi hi! Du från komma upp till Luleå någon gång så kanske du känner dig lite mindre ensam! För övrig så ska jag förmodligen åka ner till jönköping här fram över när jag får fingranrna ur! Pauline och David bor ju där nu och dom har ju för inte så länge sedan fått en liten dotter! Ha det så jätte bra kram på dig hör av dig någon gång om du har tid

2008-09-19 @ 14:37:28
Postat av: Elin & Tipp

Hej!

så häftigt att få åka till australien! Dit har jag alltid velat åka (och ska en vacker dag ;)).



Och din längtan av att ha någon att dela den lediga tiden med känner jag igen! Nog för att ens hund är ens bästa vän så kan hon (i mitt fall, han i ditt :P) aldrig täcka det behovet som "en andra hälft"...



Kramen!

2008-09-19 @ 16:52:41
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0