Belysningsutbildning...

...det är vad veckan kommer att bjuda på. Åker till Köpenhamn tidigt imorgon för att upplysas i massa teori kring just belysning på Fagerhults alldeles egna Lighting Academy. Visst är det flashigt!? :P Får se hur mycket man förstår av danskan bara. Intressant ska det bli iaf, kan inte särskilt mycket om luminanser, ljuskällor och annat men på onsdag kväll när jag återkommer till Jönköping är jag förhoppningsvis  lite klokare. 

Ska bli skoj att åka till Köpenhamn men det börjar bli lite jobbigt att resa någonstans VARJE vecka. Var ju nästan hela förrförra veckan i Gbg och nu i torsdags och fredags var jag i Vadstena på ledningskonferens. Väldigt intressant det med får jag lov att säga, diskuterade verksamhetsmål och handlingsplaner för kommande år. Vi överraskades även av beskedet att vår VD beslutat sig för att avgå (något som tydligen kom som en liten överraskning för alla), så nu får vi se vem som kommer tillträda efter honom och vilken strategi han kommer föra. (Läs pressmeddelandet HÄR)

Ska väl egentligen inte klaga för vi får ju vara med om en massa skoj, inte alla traineer som får åka med ledningsgruppen på konferens till exempel men jag har ju ändå uppgifter jag måste slutföra också och tiden försvinner ju när det ska resas hit och dit hela tiden. Men efter veckans Köpenhamnsbesök är det nog lugnt fram till mitten av oktober iaf.

Kommande helg kommer MamBo hit för att besöka Husvagnsmässa på Elmia. Mitt mål är att även få upp lite golvlister, stringhyllan i köket, klädhängaren och nyckelskåpet i hallen och möjligtvis någon inredning i hallgarderoben också om det hinns med. Vi får se hur mycket som blir av. Ägnade sena timmen igår kväll åt att packa upp den näst sista flyttkartongen som troget stått och väntat under skrivbordet. Sorterad och slängde så nu är det bara en kartong kvar. Men innan den packas upp behöver jag ordna lite förvaring i form av iaf en lådhurts och helst även ett mappskåp (för att få undan scrappingsakerna lite från skrivbordet). har även en vägglösning á la IKEA på g för scrappingprylarna, en sån där vägglist med krukor som är tänkt som köksförvaring. Perfekt för pennor och annat småjox. Det kommer bli så fint när det väl blir klart. Om det nu kan tänkas bli det någon gång :P


Asker tillbehörsserie från IKEA

Men nu har jag tvättat klart och städningen väntar. Ska hinna det och kanske även stryka lite tänkte jag (japp, jag har blivit vuxen och börjat med sådant, går ju inte att komma med skrynkliga blusar och skjortor till jobbet) och så packa förståss. Ännu en hektisk vecka stundar. Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hoppas du får det riktig bra i Köpenhamn nu! Är lite avis. Det var så länge sen jag var där sist å det är en så mysig stad... :)



Jag är helt ÖVERTYGAD om att kontoret kommer att bli hur bra som helst när det är klart. :)

2008-09-07 @ 21:49:26
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Johanna.B

Va spännande!



Kram

/Johanna

2008-10-13 @ 22:14:34
URL: http://www.johannabillingskog.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0