Ljuvlig retroinspiration i köket

Vad kan jag säga, hittat en ny fin sida på nätet med en hel del jag vill ha,  Victoria Living. Tror att alla de nedan nämnda produkterna kommer från en tillverkare som heter Typhoon och deras retrokollektion kommer i följande färger:
Vanilla Cream, Buick Red, Limousine Black och Limousine White (lyxigt det låter inte sant)

Har länge haft ögonen öppna efter en hushållsvåg i äldre design (behöver givetvis inte vara ny) som jag vill ha mest för dekorations skull, kanske som fruktfat eller så. Lite i stil med den här snyggingen (eller exakt den funkar också) 


På VictoriaLiving finns vågen i rött och vitt och kostar 399 kr.

De har även snygga kökstimer, durkslag och ett tjusigt brödskrin som jag tänkte bjuda på i dagens inlägg.


Kökstimern finns även i svart och vitt och kostar 99 kr.

Har också varit på jakt efter ett emaljerat durkslag, tycker de är så fina. De vanliga i plast kan man ju nästan kräkas på, de bli rså konstiga och framförallt är de fula.


Durkslaget som även det även kommer i svart och vitt kostar 185 kr.

Typhoon  har ett annat durkslag som är ännu snyggare än det första (fast kanske inte lika praktiskt, vet inte om hålen anske är för stora) men det finns inte på den här hemsidan. Så här ser det ut iaf.




På VictoriaLiving finns brödskrinet endast  i rött och vitt och kostar 599 kr, men jag tycker det svarta var snyggare. Hade  mer än gärna kunnat flytta hem till  mig ;)

Färgerna känns helt i min smak. Ända sedan jag inhandlade mina Margretheskålar från Rosti (världens bästa skålar för övrigt, designade av Sigvard Bernadotte ni vet) i svart, rött och cremevitt så har det varit min färgpalett för köket, iaf för det som handlas in nytt. Det i kombination med den borstade aluminiumlooken så blir det fulländat.

Kommentarer
Postat av: lillstrumpa

Nice. Gillade verkligen oxå serien både i svart och rött. :) Fast eg mest den svarta. Iaf i mitt hem.. =)



Tycker oxå det ska bli skoj att du kommer hit!

Puss på Kram

2008-09-25 @ 17:05:50
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0