Någon slags yra...

Det är väl nästan så att jag får skämmas lite. Det här med sport är ju trots allt inte min grej vill jag säga till mitt försvar men det var iaf först idag jag insåg att det faktiskt är hockeyfinal ikväll. HV71 ska försvara sitt SM-guld från 2008 när de möter Färjestad ikväll i den första finalmatchen (bäst av 7 vinner tror jag).

Biljetterna till matchen gick visst åt som smör i solsken trots det höjda biljettpriset. 380 kr fick man tydligen punga ut med för en ståplats i Kinnarps arena ikväll (en prisökning med 49% jämfört med priset under grundserien) och biljetterna de var slutsålda 12 minuter efter att de släppts. Behöver jag förtydliga att det här med hockey det är stort i Jönköping. :P

För de som inte har en plats i arenan kan ju matchen avnjutas (om man nu kan avnjuta en hockeymatch?!) från tvsoffan - kanal 9 kl 19.30 är det som gäller. Ska överväga att iaf se matchen på tv då det är ett hett samtalsämne på jobbet så kan det ju vara kul att kunna bidra i diskussionen. :)
Tillägg 2009-04-02:
Jag erkänner, jag såg inte matchen. Men jag vet iaf att den slutade 4-1 till HV71!! Trots detta var det någon modig själ som vågade gå runt med en lila Färjestad tröja på jobbet idag. Kaxigt!

Kommentarer
Postat av: Xanté

jag tycker inte alls att dom ska försvara sitt guld från förra året, tycker att FBK ska vinna!!;)

2009-04-01 @ 17:33:58
URL: http://xante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0