Dagens foto 090206-090208

Då börjar helgen gå mot sitt slut. Tusan vad fort tiden går. Fast denna helgen har jag hunnit med så himla mycket utan att stressa det allra minsta så det känns jättebra. Syster har förgyllt min helg med ett besök och vi har både hunnit umgås och äta gått, sett film och myst, bakat och pysslat.
Helgen har gått i lyx, hittade Baristamjölk på affären i fredags och det var givetvis något vi var tvugna att testa. Vet inte riktigt vad som är skillnaden mot vanlig mjölk. Kanske gick aningens bättre att skumma?! Goda blev våra lattedrinkar i vilket fall.
Innan ett besök i det stora blågula varuhuset i lördags besökte vi orkidéutställningen som just nu finns på Blomsterlandet. Massor med folk och väldigt många supervackra orkidéer i alla dess former och storlekar. Blev inget köp men mycket inspiration!
Lördagskvällen ägnades åt lite roligt pärlpyssel. Kul med en hobby som både jag och min syster delar. Jättelänge sedan vi var kreativa på den fronten, vi har bara köpt en massa pärlor men inte riktigt tagit oss tiden att sätta oss ner. Men i helgen gjorde vi slag i saken och det blir definitivt mer pyssel....snart!
Passade på att bada båda katterna idag när jag hade assistans av ett par extra händer. Nova var superduktig och sa inte ett ljud men Tuss är alltid lite mer missnöjd när det är baddags. Dessutom ser hon bra mycket roligare ut när hon är blöt än var Nova gör så jag kunde inte låta bli att fota henne och ta med det som dagens foto. :)

Idag avnjöt vi våra nybakad semlor. Supermumsigt! Det går inte att jämföra hembakade semlor med köpesemlor. Vet att det är lite tjuvstart för det är ju fettisdagen först den 24 februari men jag var så sugen så jag kunde inte hjälpa det. Dessutom har jag i helgen hunnit tvätta fram den lila färgen på min bil (den gick mest i någon skiftning mellan grå och svart) och tvätta smutstvätten. Summa summarum- en avkopplande och samtidigt produktiv helg!

Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR.

Kommentarer
Postat av: Sonja T

Vilka härliga bilder allihopa... färgglada, smarriga, roliga o vackra:) Härlig kompott!



//Sonja :)

2009-02-08 @ 20:24:10
URL: http://sonja-365foton.blogspot.com/
Postat av: Anna

Så får du inte säga, tycker den bilden är urmysig! Värsta gos-bilden ju! Vilken härlig helg du verkar ha haft! Sådana helger behövs ibland med blandad sysselsättning och sällskap! hoppas du får en bra vecka! KRAMAR från oss!

2009-02-09 @ 22:28:44
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: -- MiSCHA

åh vad gott med semlor :-)

2009-02-10 @ 23:58:31
URL: http://mischaellas.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Tycker bilderna blev jättebra. :) Du får skicka alla till mig sen. Å igen. Tack för helgen... :)

2009-02-11 @ 09:31:29
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0