Dagens foto 090213-090214

Detta är vad hjärtan som dagen har bjudit på. Men blommor har jag fått idag iaf, av mammas kollega med familj som tittade förbi på sin resa upp till Dalarna. Kollegan har jag känt i många, många år genom folkdansen. Han var en av mina absoluta favoritledare när jag åkte på folkdansläger som liten (japp jag är folkdansare in i själen, det visste ni kanske inte om mig!) :)  Nu pryder dessa vackra "fusk-gerberor" mitt köksbord. Tänk att de hade prickat in färgerna så bra! Bjöd på lite nybakade semlor och det gick hem, särskilt hos småtjejerna (4,5 år gamla). Pollux tyckte det var mycket mysigt med besök av småtjejer som fnittrade när han pussade på dem och som ville leka med honom med alla hans leksaker.
Fredagen den 13:e, otursdagen! Kände faktiskt inte av det alls. Snarare mer tur den dagen än andra...eller iaf en neutral dag :P Blev en lång dag med resa till huvudstaden för ett jobbmöte. Resan dit gick ju smidigt då jag åkte 1:a klass och kunde fördriva tiden med att jobba och maila. Hem var det segare. Då var jag trött, det var mycket folk på tåget och jag ville bara hem. Och hemma det var jag först kl 20.00...det var allt lite segt, när jag normalt sett brukar sluta tidigare på fredagar och vara hemma redan kl 16.30. Men man kan inte få allt :) Hann inte med något annat i Stockholm än att jobba...inget shoppande eller någon promenad på stan tyvärr. Får snart bli ett besök när sådant hinns med. Det är ju alltid trevligt med lite variation! (Notera att jag även lyckades få med ett plan på väg mot Arlanda på bilden, strax till höger om tornet på Stadshuset)

Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Snygga foton! Bra jobbat med flygplanet!

Vad politiskt korrekt av dig att skriva "kollegan".. Tror han var allas favorit. Som en stor nallebjörn. =)

2009-02-14 @ 21:17:42
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Lamari

Å, vad fint! Tänk vad mycket lite ljus och blommor kan göra!



Kram

2009-02-15 @ 15:30:39
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0