Om jag bara hade råd...

...så skulle kommande helg absolut inte tillbringas i Jönköping inte. Nej, då hade jag (som jag hade planerat innan jag kraschade bilen) befunnit mig i huvudstaden i helgen och på möbel och belysningsmässa i Älvsjö på söndag. För denna veckan är det nämligen dags för både Northern Light Fair och Stockholm Furniture Fair

Northern Light Fair är Nordens ledande fackmässa för belysning för hem och offentlig miljö. (Synd att mitt företag inte är med på mässor och sysslar mer med hembelysning för då hade jag ju kunnat åka på mässan som fackman, coolt!). Belysningsmässan i samarbete med föreningen Hemljus. Ett hundratal utställare presenterar det allra senaste inom hemljus, lysdioder, halogenljus, fiberljus och glittrande kristallkronor. Bland dem finns ett tjugotal utställare från Tyskland, Danmark, Finland, Norge och Italien.

Möbler och belysning under samma tak, kan det bli bättre? Onsdag till lördag är mässan endast öppen för fackmänniskor men på söndag är det fritt fram för allmänheten. För endast 130 kr så får du komma in och frossa i det senaste inom möbler och belysning. Inte farligt dyrt alls, men det är ju själva resan upp till huvudstaden och boende som är kruxet för min ekonomi. Kanske nästa år....

Fast nu kommer SysterYster upp till helgen så nu blir helgen väldigt bra och mysig ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0